خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر در ایستگاه بیست و دوم؛

دوئل درخشان با یحیی؛ جدال پرتغالی‌ها در آبادان!

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۵۳

در مهمترین دیدارهای این روز پرسپولیس با داماش، نفت آبادان با تراکتورسازی و سپاهان با سایپا به جدال خواهند پرداخت.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال عصر جمعه با برگزاری 7 دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر جمعه با برگزاری 7 دیدار کلید می‌خورد که در مهمترین دیدارهای این روز پرسپولیس با داماش گیلان، نفت آبادان با تراکتورسازی و سپاهان با سایپا به جدال خواهند پرداخت.

پرسپولیس- داماش، ورزشگاه آزادی

رویارویی یحیی‌گلمحمدی و حمید درخشان در ایستگاه بیست و دوم لیگ برتر می‌تواند در نوع خود جذاب و دیدنی باشد. دو مربی از دو نسل مختلف پرسپولیس که امروز یکی در پرسپولیس و دیگری در داماش است. پرسپولیس متحول شده یحیی این روزها با حاشیه‌هایی از جنس دیگر مواجه شده. این تیم اگر تا دیروز درگیر مصائب ناشی از ضعف کادر فنی خود بود امروز در حوزه مدیریتی یک چالش بزرگ دارد و بحث استعفای رویانیان به شدت روی تیم اثرگذار بوده. آنها که با آمدن یحیی و رفتن ژوزه به یکباره جان تازه ای گرفتند هنوز با مربی جوان خود طعم تلخ شکست را تجربه نکرده اند در دیدار روز جمعه برای ادامه این روند خود تلاش می‌کنند. دیداری که پیروزی در آن برای قرمزهای پایتخت بسیار مهم است و آنها با کسب سه امتیاز این دیدار می‌توانند با روحیه‌ای مضاعف خود را آماده دربی بزرگ پایتخت کنند. اما در آن سو داماش و حمید درخشان در فاصله 2 امتیازی پرسپولیس در رده سیزدهم جدول است و کسب 3 امتیاز دیدار مقابل این تیم می تواند آنها را جایگزین شاگردان یحیی در جدول کند.

سایپا – سپاهان، ورزشگاه انقلاب کرج

پیروزی 4 بر 3 سپاهان در داربی پر حاشیه اصفهان عزم این تیم را برای بازیابی همه امتیازات از دست رفته هفته های پیش از این داربی جزم کرده. شاگردان کرانچار که تا پیش از بازی‌های هفته بیست و دوم فاصله‌ای 7 امتیازی با استقلال صدرنشین پیدا کرده و کسب چهارمین قهرمانی پیاپی خود را دور از دسترس می‌بیند بسیار امیدوار است در هفته های آتی همه امتیازات بازی های خود را جمع و در انتظار از دست دادن امتیاز توسط استقلالی‌ها باشد. سپاهان هم اکنون 34 امتیازی است و در رده چهارم جدول ایستاده است. اما در مقابل زرودپوشان اصفهانی سایپا با مجتبی تقوی قرار دارد. تیمی که با وجود گذشت بیست و دو هفته از لیگ برتر هنوز هم پر نوسان ظاهر شده و نتوانسته به یک هارمونی لازم در نتیجه گیری برسد. آنها البته با وجود همه امتیازاتی که از دست داده اند از جمله تیم‌های نیمه بالایی جدول هستند و می توانند با پیروزی در این دیدار خود را چند پله ای در جدول صعود کنند.

نفت آبادان- تراکتورسازی، ورزشگاه تختی

تراکتورسازی این هفته هم این فرصت را دارد که یکبار دیگر به صدرجدول رده بندی برسد. آنها که فاصله‌ای سه امتیازی با استقلال در صدر جدول دارند و از تفاضل گل بهتری نسبت به این تیم هم برخوردار است در صورت کسب سه امتیاز دیدار نه چندان سخت خود مقابل صنعت نفت این فرصت را خواهد داشت که برای 24 ساعت دوباره به صدر جدول برسد. اما در طرف مقابل صنعت نفت هفته پیش برای اولین بار به قعر جدول رده‌بندی سقوط کرد و به نظر شانس چندانی برای بقای خود قائل نیست. هرچند که هنوز هفته‌های زیادی به پایان لیگ مانده و ممکن است پیروزی مقابل اینچنین تیم قدرتمندی آنها را کاملا متحول کرده و به آینده امیدوار کند.

ذوب‌آهن-گهر، ورزشگاه فولاد شهر

ورزشگاه فولاد شهر اصفهان این هفته شاهد رویارویی یک دیدار 6 امتیازی خواهد بود. دیداری که پیروزی ذوب آهن یا گهر در آن می تواند گامی بزرگ در جهت آینده‌ای روشن برای از این دو تیم باشد. گهر که این روزها با محمد مایلی‌کهن شرایط بسیار خوبی را به خود گرفته و در دوبازی اخیرش در لیگ برتر هم به 6 امتیاز بارارزش رسیده، بسیار امیدوار است که 3 امتیاز دیدار مقابل ذوب آهن را هم بگیرد و خود را یک پله دیگر صعود و امیدار به آینده باشد. اما تیم میزبان این دیدار ذوب‌اهن است. تیمی که بعد از شکست پرگل هفته قبلش در داربی اصفهان به دنبال جبران مافات است و می‌خواهد که بازنده دیدار مقابل گهر نباشد. گهر و ذوب‌آهن هم اکنون با 18 و 16 امتیاز در رده های شانزدهم و هفدهم جدول قرار دارند.

در سایر دیدارهای روز جمعه راه‌آهن با آلومینیوم هرمزگان جدال می‌کند. فجرشهیدسپاسی به مصاف صبای قم می‌رود و پیکان نیز با نفت تهران رو برو خواهد شد. سایر این دیدارها ساعت 15 برگزار می‌شود.

دو دیدار باقیمانده هفته بیست و دوم لیگ برتر روز شنبه بین تیم‌های مس کرمان با فولاد و ملوان با استقلال برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز