خبرگزاری کار ایران

امیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مركزی:

به ازای هر 4 نفر یك خودرو در اراك وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۴۹

هم اینک ۲۵۴۳۶۴ خودرو در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۸۹۵۰ خودرو در سطح اراک تردد دارند / ۲۴۶ دستگاه خودرو با مبلغ جریمه بالای یک میلیون تومان نیز در استان متوقف و به پارکینگ انتقال یافتند که بیشترین مبلغ متعلق به خودروی سواری بنز با ۵۷۵۴۰۰۰ تومان بوده است.

ایلنا: سرهنگ ابوالفضل امیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: هم اینک ۲۵۴۳۶۴ خودرو در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۸۹۵۰ خودرو در سطح اراک تردد دارند وی منبع این آمار را خودروهای شماره گذاری شده در سطح استان و شهرستان اراک ذکر کرد و گفت: قطعا تعداد خودرو‌ها در استان بیشتر از این می‌باشد زیرا در استان تعداد زیادی خودرو با پلاک تهران و دیگر شهرهای کشور نیز وجود دارد که این آمار بدون احتساب آن‌هاست.
به گزارش ایلنا سرهنگ امیدی افزود: هم اینک در اراک به ازای هر ۱۵ نفر نیز یک موتورسیکلت شماره گذاری شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از اجرای موفقیت آمیز طرح تابستانه راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که در بخش اول از هجدهم خردادماه تا ۱۸ تیرماه ادامه داشته موفق شدیم ۷۶ درصد در تصادفات منجر به فوت و ۲۱ درصد در تصادفات منجر به جرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته باشیم و بر همین اساس نیمه دوم طرح از ۱۷ مرداد ماه تا ۳۱ شهریور ماه به اجرا گذاشته خواهد شد. وی یادآور شد طول زمان اجرای طرح تابستانه ۷۲ نفر از رانندگان متخلف با دریافت نمرات منفی از رانندگی محروم گردیدند و گواهینامه ۳۴ نفر ضبط گردید و همچنین ۲۴۶ دستگاه خودرو با مبلغ جریمه بالای یک میلیون تومان نیز در استان متوقف و به پارکینگ انتقال یافتند که بیشترین مبلغ متعلق به خودروی سواری بنز با ۵۷۵۴۰۰۰ تومان بوده است.
سرهنگ امیدی افزود: راهنمایی و رانندگی امسال در زمان اجرای طرح بیشتر توجه خود را بر جرایم حادثه ساز متمرکز نمود و به همین دلیل امسال شاهد رشد ۲۸۹ درصدی برخورد با جرایم حادثه ساز در استان بوده‌ایم. وی همچنین در خصوص ایجاد انضباط ترافیکی گفت: برخورد با جرایم به منظور ایجاد انضباط ترافیکی در استان از قبیل کمربند ایمنی و کلاه ایمنی موتورسواران نیز در استان تشدید شده است که در همین راستا شاهد افزایش ۳۰۹ درصدی در برخورد با این نوع تخلفات بوده‌ایم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به آلوده بودن هوای شهر اراک گفت: راهنمایی و رانندگی بر حسب وظیفه‌ای که دارد و با توجه به اختیارات قانونی خود برخورد با خودروهای دودزا را در دستور کار خود دارد و به همین جهت برخورد با وسایل نقیله عمومی دودزا را به صورت ویژه مورد توجه دارد و در همین راستا ۶۱ دستگاه خودروی دودزا در سه ماهه اول امسال توقیف و ۳۵۲۹ دستگاه خودرو نیز جهت بررسی به مراکز معاینه فنی اعزام گردیده‌اند وی از رشد ۳۴ درصدی فک پلاک خودروهای دودزا که نیاز به تعمیرات اساسی داشته‌اند خبر داد و گفت: پس از فک پلاک از این خودرو‌ها، خودرو جهت انجام تعمیرات اساسی به تعمیرگاه ارجاع داده می‌شود تا بعد از رفع نقص مجددا اجازه تردد دریافت نماید.
سرهنگ ابوالفضل امیدی گفت: برای حل مشکل پارک خودرو‌ها و ساماندهی حاشیه خیابان‌ها تدابیری اندیشیده شده که در حال اجرای آن‌ها هستیم که نیازمند همکاری برخی از دستگاه‌های دیگر نیز هست.
سرهنگ امیدی در خصوص فعالیت پارکبان‌ها در سطح شهر گفت: پارک بان‌ها برای توقف کمتر از نیم ساعت حق ندارند وجهی را دریافت نمایند و شهرداری باید در این خصوص بر عملکرد پارک بان‌ها نظارت لازم را داشته باشد.
ایمن سازی گذرگاه‌های عابر پیاده، توسعه حمل و نقل عمومی را از دیگر برنامه‌ها به منظور روان سازی ترافیک به‌ویژه در بافت مرکزی شهر اراک ذکر کرد.
سرهنگ امیدی طرح ویژه‌ای را به منظور تسهیل رفت و آمد در بافت مرکزی شهر اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح لاین جنوبی خیابان امام از میدان ولیعصر تا پل خیبر فقط برای تردد اتوبوسهای خط ویژه و تاکسی‌ها در نظر گرفته خواهد شد و اتوبوسهای مسیرهای الهیه وشهرصنعتی و سایر شهرک‌ها فقط تا میدان سرداران خواهند آمد و ۵ دستگاه اتوبوس در خطوط ویژه کار انتقال مسافران را از میدان سرداران تا میدان شهدا به عهده خواهند داشت.
سرهنگ امیدی در خصوص رفع مشکلات نقاط حادثه خیز گفت: مکاتباتی با دستگاه‌های ذیربط در خصوص رفع مشکلات این نقاط صورت پذیرفته و از ۶۹ نقطه حادثه خیز اعلام شده مشکل ۳۰ نقطه ظرف ۴ ماه برطرف شده و ۲ نقطه دیگر نیز در حال رفع است.
سرهنگ امیدی از برخی نواقص قانونی گلایه کرد و گفت: برخی مشکلات در قوانین وجود دارد که انجام کار را سخت می‌نماید برای نمونه اینکه هنگام نصب یک سرعت کاه در خیابان می‌بایست از شورای ترافیک مجوز لازم اخذ شود و نظارت بر نصب و استاندارد بودن یا نبودن این سرعت کاه بر عهده شهرداری قرار داده شده است و این موضوع عملا زمان بر است.
سرهنگ امیدی با اعلام اینکه هم اینک هیچ دوربین کنترل سرعت و یا دوربین نظارتی در سطح اراک وجود ندارد افزود: کنترل ترافیک و حل مشکلات ترافیکی به صورت سنتی دیگر امکان پذیر نیست و در حال حاضر فقط با زحمات نیروهای پلیس است که ترافیک کنترل می‌شود و این نیازمند نصب دوربین و تامین اعتبار لازم برای این کار است که در حیطه وظایف شهرداری است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با انتقاد از پلهای روگذر و زیرگذر در اراک گفت: پلهای ساخته شده تابستانه است، چون در فصل زمستان این پل‌ها از نظر عبور و مرور دچار مشکل می‌شوند به طوری که ما در زمستان گذشته برای تسهیل رفت و آمد وسائط نقلیه از پل میدان انقلاب ۳ واحد را در آن محل مستقر کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز