خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت کودک مبتلا به نقص ایمنی بدن؛

امیرعلی برای زنده ماندن همچنان نیازمند کمک مالی نیکوکاران است

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۰۶

پدر امیرعلی؛ شغل خود را برای پیگیری درمان فرزندش از دست داده. او می‌گوید درحال حاضر هیچ پس‌اندازی ندارد. خانواده این کودک درحال حاضر به سه میلیون تومان برای پروسه ۱۰ روزه درمان عفونت او نیاز دارند و هزینه پیوند مغز استخوان هم ۷۰ میلیون تومان برآورد شده است.

ایلنا: امیرعلی بیابانگردی؛ کودک ۴ ساله مبتلا به نقص ایمنی بدن که به آبسه‌ی مغزی دچار شده، همچنان نیازمند کمک افراد نیک‌اندیش است.

محمد بیابانگردی(پدر امیرعلی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رشت، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بعداز رسانه‌ای شدن بیماری امیرعلی از دی ماه گذشته در روزنامه گیلان امروز، نیکوکاران حدود ۲۶ میلیون تومان کمک جمع‌آوری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان این بیماری هنگفت است. داروهای نقص ایمنی بدن بعداز تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران بسیار نایاب و گران‌تر از قبل شده است. به‌طور مثال هر قرص او ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

محمد بیابانگردی با یادآوری این نکته که امیرعلی از سن ۴ ماهگی به تناوب در بیمارستان‌های ۱۷ شهریور، رسول اکرم(ص)، گلسار رشت و مرکز طبی کودکان، امام خمینی و شریعتی تهران بستری شده، همچنین گفت: در ۳ سال گذشته بیش از صد میلیون تومان برای درمان امیرعلی هزینه شده که بخش زیادی از آن با کمک نوع دوستان ایرانی در داخل و خارج تامین شده است.

او که شغل خود را هم برای پیگیری درمان فرزندش از دست داده است، می‌گوید که درحال حاضر هیچ پس‌اندازی ندارد و درعین حال مجبور است با استمدادهای پی در پی از مردم و مسئولان به‌طور مداوم بین بیمارستان‌های رشت و تهران در حرکت باشد.

بیابانگردی با ذکر این نکته که از اسفند گذشته تاکنون بیشتر از ۳۰ نفر برای نمونه‌ی مغز استخوان آزمایش داده‌اند که هزینه آزمایش اچ ال‌ای هر نفر که برعهده‌ی بیمار است؛ بیش از ۳۰۰ هزار تومان است، اذعان کرد: متاسفانه تاکنون نمونه‌های هیچیک از این افراد با امیرعلی همخوانی نداشته و کودک به دلیل طولانی شدن پروسه‌ی درمان درحال حاضر دچار عفونت کبد و معده شده است.

پدر امیرعلی درباره گروه خونی و شرایط کسانی که می‌توانند نمونه اهدا کنند، بیان داشت: گروه خونی فرزندم (o+) که مردان سالم از 10 تا 40 سال می‌توانند با هماهنگی خانواده بیمار در آزمایشگاه پاتوبیولوژی نور تهران برای اهدای خون برای اقدامات بعدی اقدام کنند، ضمن اینکه این افراد تحت هیچگونه عمل جراحی قرار نمی‌گیرند و تنها به نمونه خونشان نیاز داریم.

بیابانگردی از هموطنان عزیز عاجزانه تقاضا کرد بار دیگر به کمک این کودک رسیده تا شاید این‌بار بتوان امیرعلی را از مرگ نجات داد.

وی در همین رابطه از مراجعه‌کنندگان درخواست کرد درصورتی‌که دارای تمکن مالی حداقلی هستند، هزینه‌ی آزمایشات را خود برعهده بگیرند تا به این ترتیب شانس نجات کودک برای تامین داروهای امیرعلی افزایش پیدا کند.

به گفته این پدر دردمند، به‌جز معرفی افراد مختلف برای نمونه آزمایش اچ ال آ، بانک خون کشور هم وعده داده به محض یافتن نمونه خون برای انجام پیوند مغز استخوان، خانواده بیمار را در جریان قرار می‌دهند که تاکنون این اتفاق روی نداده است.

براساس توضیحات پدر و مادر امیرعلی سمت چپ بدن این کودک به علت آبسه‌ی مغزی حالت فلج پیدا کرده که دو پزشک معالج کودک در بیمارستان مرکز طبی تهران دکتر آقا محمدی و دکتر حمیدیه وعده داده‌اند بعد از پیوند مغز استخوان، امیرعلی سلامت خود را باز می‌یابد.

گفتنی است خانواده امیرعلی به علت مشکل مالی و عدم توان تهیه داروهایی که علاوه بر کمیاب بودن، قیمت بالایی هم دارند، کودک خود را بعداز ماه‌ها بستری در مرکز طبی تهران به محل زندگی‌شان در رشت بازگردانده‌اند.

خانواده این کودک درحال حاضر به سه میلیون تومان برای پروسه ۱۰ روزه درمان عفونت امیرعلی نیاز دارند و هزینه‌ی پیوند مغز استخوان هم از سوی بیمارستان شریعتی تهران ۷۰ میلیون تومان برآورد شده است.

برای رویت پرونده پزشکی، درخواست فاکس یا ایمیل پرونده و دریافت شماره حساب می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۱۳۱/۳۲۳۳۵۶۶ و ۰۹۱۱6000209 و ۰۹۱۱۶۰۲۸۲۴۴تماس بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز