خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

افزایش میزان صادرات باید در راستای رونق اقتصادی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۳

تلاش‌ها باید برای روان‌سازی و تسهیل‌سازی در امر صادرات باشد نه اینکه با آمارسازی تنها میزان روند صادرات تشریح گردد.

ایلنا: استاندار کرمانشاه در جلسه توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی استان، افزود: ارائه آمار در خصوص میزان صادرات نه تنها در جهت رونق اقتصادی نیست بلکه منجر می‌شود که از تدوین برنامه‌های لازم برای توسعه تجارت نیز دور بمانیم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، حجت الله دمیاد تصریح کرد: آماری قابل دفاع است که بازگو کننده میزان صادرات از تولیدات خود استان باشد نه اینکه فقط به ارائه میزان صادرات از مرزهای استان پرداخته شود که مختص تولیدات استان نباشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اینکه در این جلسات تنها به ارائه آمار از میزان صادرات از مرزهای استان صورت گیرد چه کمکی در راستای رونق اقتصادی منطقه است بنابراین باید با برنامه ریزی‌های راهبردی تلاش شود تا به افزایش میزان تولیدات کالاهای استان کمک شود که این موضوع نقش موثری در اشتغالزایی واقعی و رونق اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.

حجت الله دمیاد با بیان اینکه باید با روان سازی و تسهیل سازی به افزایش تولیدات استان کمک کنیم، خاطرنشان ساخت: باید با اجرای برنامه‌ها و روش‌های نوین در زمینه روان سازی و توسعه امر صادرات استان صورت گیرد که از پرتو آن زمینه مناسبی برای افزایش میزان درآمد صادرکنندگان فراهم شود.

وی گفت: توسعه بازارچه‌ها، ایجاد امکانات و ارائه خدمات لازم در مرز‌ها از جمله موضوعاتی که می‌تواند به تسهیل سازی در امر صادرات کمک کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اجرای کار‌ها و برنامه‌ها با جدیت، وقت گذاری بیشتر و پیگیری‌های گسترده و اتخاذ تصمیمات راهبردی محقق می‌شود اما کار‌ها طبق روال برنامه‌ها اداری به نتیجه دلخواه که در جهت حل مشکلات جامعه باشد، نخواهد رسید.

حجت الله دمیاد همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ایران با محوریت استان کرمانشاه که بناست در مهر یا آبان ماه سالجاری در کشور عراق برگزار می‌شود، اظهار داشت: نمایشگاهی برای ما ارزشمند است که منجر به عزت و افتخار بیش از پیش برای کشور شود اما اینکه فقط صرفاً جهت حضور باشد، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: اگر بنا است که در این نمایشگاه از استان‌ها توانمند و با هدف ارائه تولیدات کالاهای با کیفیت کشور صورت گیرد که برای رونق اقتصادی کشور و استان به دنبال داشته باشد ما حمایت خواهیم کرد لذا در این خصوص باید یک کار کار‌شناسی دقیق و با هدف دعوت از استان‌های برخوردار صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: باید کالاهایی در این نمایشگاه عرضه شوند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز