خبرگزاری کار ایران

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان:

خانه‌های بدون مجوز برای اسکان گردشگران پلمپ شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۳

متأسفانه احداث خانه‌های استیجاری بدون مجوز با وجود در پی داشتن رونق اقتصادی، از نظر امنیت اخلاقی و اجتماعی طبعاتی را به دنبال داشته است.

ایلنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: اماکن و خانه‌های استیجاری که مجوز فعالیت ندارند پلمپ می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، فرهاد میمنت آبادی شنبه شب در جلسه کارگروه ساماندهی خانه‌های استیجاری اظهار داشت: بحث خانه‌های استیجاری در سال ۸۶ توسط هیئت وزیران مصوب شد که بعد از تصویب این طرح احداث خانه‌های استیجاری در شهرهای شمالی کشور رونق پیدا کرد.
وی افزود: بر اساس این مصوبه به تدریج بحث ایجاد این خانه‌ها در شهرستان‌های بانه و مریوان نیز رواج پیدا کرد و اولین شهری که به خانه استیجاری نیاز داشت شهرستان بانه و بعد از آن مریوان و هم اکنون روستای پالنگان و شهر اورامان تخت بود.
میمنت آبادی گفت: متأسفانه احداث خانه‌های استیجاری بدون مجوز با وجود در پی داشتن رونق اقتصادی، از نظر امنیت اخلاقی و اجتماعی طبعاتی را به دنبال داشته است.
مدیر کل میراث فرهنگی کردستان بیان داشت: ما شاهد مشکلات اجتماعی و اخلاقی و همچنین سیاسی در بحث خانه‌های استیجاری که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند هستیم.
وی به ایجاد خانه‌های استیجاری در شهر سنندج نیز اشاره کرد و گفت: وجود خانه‌های استیجاری غیر مجاز در شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها به هتل‌ها و مراکز اقامتی استان لطمات زیادی را وارد می‌کند و باید این خانه‌های غیر قانونی پلمپ شوند و یا طبق مقررات و ضوابط گردشگری برای آن‌ها مجوز صادر گردد تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
میمنت آبادی به مشکلات خانه‌های استیجاری در شهر اورامان اشاره کرد و افزود: ما در مسیر این روستا شاهد نصب برچسب‌هایی هستیم که خانه‌های خود را اجاره می‌دهند و این موضوع، هم معضلات اجتماعی و هم معضلات امنیتی را به دنبال دارد.
وی در ادامه سخنانش بر ساماندهی و نظارت بر فعالیت خانه‌های استیجاری سطح روستا‌ها نیز تاکید کرد و یادآور شد: باید این نظارت‌ها افزایش یابد، چرا که تعدادی از افراد که امکان اقامت در هتل و مراکز قانونی را ندارد در این خانه به طور غیر قانونی اسکان می‌یابند و مشکلات عدیده‌ای را برای صاحبان خانه‌ها و اهالی روستا ایجاد خواهند نمود.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت غیر قانونی این مکان‌ها برای نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غیر قابل کنترل خواهد بود و باید از فعالیت این مراکز جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز