خبرگزاری کار ایران

هشدار محیط زیستی یک فعال کارگری:

ابهام قانونی درباره تعطیلی کارگاه هنگام آلودگی هوا / سلامت کارگران خوزستان در مخاطره است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۶۲

«در شرایطی که سلامت کارگران هر لحظه با وجود پدیده گرد و غبار در بسیاری از استان‌ها از جمله خوزستان تهدید می‌شود، تاکنون اقدام جدی و قابل ملاحظه‌ای از سوی مسئولان مشاهده نشده است.»

یک فعال کارگری در خوزستان نسبت به تهدید سلامت کارگران شاغل در مناطق جنوبی کشور، به دلیل تشدید بحران آلودگی‌ هوا هشدار داد.

«آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر اهواز در این باره به ایلنا گفت: تشدید بحران آلودگی‌ هوای مناطق جنوبی کشور به ویژه خوزستان که در اغلب فصول سال هوایی غبارآلود دارد، باعثشده این پدیده تاثیر غیر قابل جبرانی بر سلامت کارگرانی بگذارد که در شرایط سخت و زیان آور و یا در فضای باز کار می‌کنند.

او با بیان اینکه میزان آلودگی هوای استان خوزستان بر اثر ورود ریزگرد‌ها به مرحله هشدار رسیده است، گفت: در شرایطی که سلامت کارگران هر لحظه با وجود پدیده گرد و غبار در بسیاری از استان‌ها از جمله خوزستان تهدید می‌شود، تاکنون اقدام جدی و قابل ملاحظه‌ای از سوی مسئولان مشاهده نشده است.

به گفته این فعال کارگری، پزشکان به کارگران فضای باز در این مناطق درباره بیماری‌های قلبی عروقی، امراض انسدادی مزمن ریه، آسم و آلرژی، افسردگی و اضطراب هشدار می‌دهند.

این مقام کارگری بابیان اینکه ادامه فعالیت کارگاه‌های مشمول قانون کار در روزهای آلوده به توافق کارگران با کارفرمای واحد تولیدی سپرده شده است، گفت: از آنجا که تمامی کارگران و کارمندان به عنوان انسان بطور یکسان در معرض عوارض آلودگی هوا قرار دارند، محروم کردن کارگران از مصوبات مربوط به شرایط کار در هوای آلوده مصداق بارز تبعیض در جامعه است.

به گفته وی، هر چند در قانون کار، شرایط فعالیت‌ کارگران در محیط‌های آلوده و مشاغل سخت و زیان آور مشخص شده است، اما شرایط قانونی در مورد کار در روزهای آلودگی مبهم است.

وی افزود: به همین دلیل در سالهای اخیر هر بار که میزان آلایندگی هوا بیشتر ازحد مجاز افزایش یافته است دولت با تعطیلی کارکنان اماکن دولتی موافقت کرده اما تعطیلی کارگران منوط به توافق با کارفرما شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز