خبرگزاری کار ایران

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:

نحوه انتقال سابقه بیمه تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۶۱

حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما برای مستخدمین رسمی دولت که توسط سازمان تامین اجتماعی وصول شده است، بروز رسانی شده و بدون اینکه بار اضافی بر مستخدم تحمیل کند از این سازمان به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌شود.

معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما برای مستخدمین رسمی دولت که توسط سازمان تامین اجتماعی وصول شده است، بروز رسانی شده و بدون اینکه بار اضافی بر مستخدم تحمیل کند از این سازمان به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، «محمد حسن زدا» افزود: مشمولین این قانون آن دسته از مستخدمین رسمی دولت هستند که در دوران پیمانی و یا قراردادی مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و به حکم قانون گذار و به تبع رسمی شدن، صندوق بیمه‌ای آنان به صندوق بازنشستگی کشوری تغییر یافته و حق بیمه آنان قبل از لازم الاجرا شدن قانون بودجه سال ۱۳۹۳کل کشور(تا پایان سال ۱۳۹۲) به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل نشده باشد.

وی تصریح کرد: بیمه شدگانی که انتقال حق بیمه آنان به صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۳انجام شده یا می‌شود مشروط بر آنکه درخواست آنان در این سال ثبت دفتر واحد اجرائی شده باشد نیز مشمول بهره‌مندی از مزایای مندرج در ضوابط مربوطه خواهند بود.

زدا در خصوص دوران پیمانی و قراردادی اظهار داشت: مجموع دوره زمانی که مستخدم رسمی دولت در مقطعی از خدمت به عنوان پیمانی، قراردادی، خرید خدمت و سایر عناوین به موجب قرارداد مستقیم با وزارتخانه‌ها و سایر دستگاههای مشمول قانون استخدام کشوری و یا قانون مدیریت خدمات کشوری به کارگیری شده و به تبع آن حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده باشد در این صورت سوابق دولتی این قبیل مشمولین نزد سایر دستگاههای دولتی و یا اجرایی نیز تابع ضوابط مذکور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز