خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسون اصل ۹۰:

تجمع پرستاران آرامش را بر هم می‌زند / تکذیب اختلاف ۲۰۰ برابری درآمد پرستار و پزشک

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۵۱

«به هر حال نباید در دام برخی اطلاعات غیر موثق نظیر اختلاف درآمدی ۲۰۰ برابری بین پرستار و پزشک افتاد زیرا واقعآً این اطلاعات منبع موثقی ندارند و بنا بر اطلاعاتی که ما از مدت‌ها پیش جمع آوری کرده‌ایم، این موضوع صحت ندارد.»

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی شکایتی در خصوص عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزارت بهداشت متعهد شد تا اوایل اسفند گزارشی مبنی بر روند اجرایی شدن این قانون به کمیسیون ارائه دهد.

به گزارش دریافتی ایلنا، حسین آذین در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر بررسی شکایتی در خصوص برخی مطالبات جامعه پرستاری از جمله عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: در این راستا جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری و معاون پرستاری وزارت بهداشت، سیدیعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری، یعقوب قدسیان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و دکتر حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت و برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد.

وی افزود: در شکایت واصله از سوی سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره نظام پرستاری استان تهران به کمیسیون اصل ۹۰ آمده بود که چرا ماده واحده قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال ۸۶ در مجلس تصویب شده است و در سال ۹۲ نیز بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و تأیید شده شورای عالی بیمه سلامت باید تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی کادر پرستاری تعیین می‌شد، اجرایی نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ادامه داد: پیرو این شکایت، روز گذشته جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد و مسئولان سازمان نظام پرستاری درخواست خود را مطرح کرده و مسئولان وزارت بهداشت نیز توضیحات و اقدامات صورت گرفته در این زمینه را توضیح دادند.

وی افزود: مسئولان نظام پرستاری بر این باور بودند که تأخیر در اجرای این قانون موجب بی‌اعتمادی در بدنه پرستاری کشور می‌شود چرا که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، نشان دهنده پرداخت مبتنی بر عملکرد است و با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت انتظار می‌رود یک تعادل بخشی و منطق بین دریافتی‌های تیم سلامت اعم از پزشک و پرستار ایجاد شود.

وی ادامه داد: براساس گفته‌های دکتر حریرچی، بالغ بر۲۵۳ خدمت پرستاری وارد کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات شده است که اجرای آن در طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد نیازمند ۲ تا ۳ ماه زمان است و هم اکنون کار در دست اجرا است اما از آنجا که مقرر بود این کار از اول آبان ماه صورت پذیرد باید معوقات پرستاران از ابتدای آبان ماه محاسبه شود.

وی اظهار داشت: در نتیجه مقرر شد فرصتی به وزارت بهداشت داده شود و اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه، کمیسیون اصل ۹۰ جلسه‌ای دیگر داشته باشد تا گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت در این باره ارائه شود تا مشخص شود که اجرای این قانون تا چه حد پیگیری و عملیاتی شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: به نظر می‌رسد، اعتقاد و اراده بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم اکنون در وزارت بهداشت وجود دارد و بر اجرای این قانون متعهد است ولی باید پذیرفت که به هر حال اجرای هر کاری به مقداری زمان نیاز دارد و بحثمسئولان وزارت بهداشت نیز تنها بحثزمان است و هیچ مخالفت دیگری مطرح نیست.

آذین ادامه داد: اما به نظر می‌رسد هم اکنون این اراده در وزارت بهداشت شکل گرفته که این قانون اجرا شود و برای مجلس نیز جای خوشحالی است که این قانون در مسیر اجرا قرار گرفته است لذا خواهشی که ما از جامعه پرستاری داریم این است که کار خود را با آرامش روحی و روانی ادامه دهند و مطالبات خود را از مجاری قانونی دنبال کنند.

وی افزود: متأسفانه در این جریانات اجتماعی، برخی دنبال بحران سازی و سوء استفاده‌های دیگری هستند که نباید خدای ناکرده در دامن این دام‌ها افتاد و باید سعی شود مباحثو مطالبات جامعه پرستاری نیز از طریق تعاملی و قانونی و از طریق تشکل‌های صنفی و مسئولان نظام پرستاری پیگیری شود زیرا تجمعات بیشتر آرامش روحی و روانی جامعه پرستاری را بر هم می‌زند.

این نماینده مجلس گفت: پیگیری مطالبات و خواسته‌های پرستاری از جمله اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مسیر اجرا است و ان شاء الله نتیجه جلسه‌ای که قرار است اواخر بهمن یا اوایل اسفند با مسئولان وزارت بهداشت در خصوص اقدامات صورت گرفته درباره مسائل پرستاری صورت گیرد نیز قطعاً به اطلاع عزیزان جامعه پرستاری نیز خواهیم رساند.

وی افزود: به هر حال نباید در دام برخی اطلاعات غیر موثق نظیر اختلاف درآمدی ۲۰۰ برابری بین پرستار و پزشک افتاد زیرا واقعآً این اطلاعات منبع موثقی ندارند و بنا بر اطلاعاتی که ما از مدت‌ها پیش جمع آوری کرده‌ایم، این موضوع صحت ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز