خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی اعتیاد و عوارض شغلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۵۱

«اولین کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی اعتیاد و عوارض فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی با رویکرد ایجاد مسؤولیت پذیری در مدیران با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستانهای البرز و قزوین برگزارشد.».

اولین کارگاه آموزشی «آشنایی با مبانی اعتیاد و عوارض فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی با رویکرد ایجاد مسؤولیت پذیری در مدیران» با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستانهای البرز و قزوین برگزارشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت کار، «مسعود بابایی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین دراین باره گفت: یکی از مولفه‌های اصلی سرمایه در جامعه یا محیط کاری نیروی انسانی سالم و پرتوان است و از آنجایی که پیشرفت علمی و اقتصادی مرهون تلاش افرادی است که از لحاظ ذهنی، جسمی و روانی در سلامتی کامل بسر می‌برند، همه ساله منابع سرشار و مبالغ هنگفتی در سطح ملی و بین المللی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی افزود: از طرفی هزینه‌های زیادی صرف بازپروری و ترک اعتیاد معتادان و بازگرداندن آنان به جریان عادی زندگی می‌شود، بنابراین با صرفه‌ترین راه مداخله در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از بروز آن است.

بابایی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی بالا رفتن راندمان کاری در محیط کار را مستلزم عاری بودن محیط کار از افراد معتاد می‌داند، تصریح کرد: اگر کارفرمایان می‌خواهند راندمان کارشان بالا برود باید بحثاعتیاد را جدی بگیرند و اخراج افراد معتاد توسط کارفرمایان به صلاح جامعه نیست لذا باید کارفرمایان درمان کارگران معتاد و پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار خود قرار دهند.
«نادری» کار‌شناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی نیز در این کارگاه به بیان آسیب‌های ناشی از مواد مخدر سنتی و صنعتی ونحوه درمان مخدر و نکاتی در خصوص پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری پرداخت.
همچنین شهیدی مسئول موسسه مشاوره نیکو در خصوص عملیاتی کردن طرح یک صندلی در خانه بهداشت جهت ارائه خدمات بهداشت روان در کنار خدمات بهداشت جسمانی در خانه بهداشت و دکتر چگینی کار‌شناس دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص علل کاهش دهنده گرایش به موادمخدر در محیط کار و آسیب‌های جسمی مواد مخدر و درمان آن مطالبی را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز