خبرگزاری کار ایران

واکنش یک تشکل کارگری به کارت زرد مجلس:

دور کردن وزات کار از حواشی سیاسی دستاورد ربیعی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۵۹

«پیگیری گزارش تحقیق و تفحص مجلس، کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی حقوق اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل ها در مجموعه اقتصادی وزارتخانه، ‌گماردن افراد خوشنام درحوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و از همه مهم‌تر بیرون ریختن برخی از عوامل فساد و نا‌لایق از مجموعه شستا و سایر شرکتهای سرمایه گذاری صندوق‌ها که همین امر یکی از دلایل هجمه و حمله برخی فرصت طلبان به ایشان شد.»

یک روز پس از آنکه وزیر کار دولت یازدهم از نمایندگان مجلس کارت زرد دریافت کرد، یک تشکل عالی کارگری با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان، به مرور آثار عملکرد وزارت کار دولت‌های محمود احمدی‌نژاد بر زندگی کارگران پرداخت و از آنان سئوال کرد: چطور آن همه تخلف ریز و درشت فقط یکبار آن هم در پایان دولت منجر به استیضاح وزیر کار شد.

به گزارش ایلنا، کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در این بیانیه «دور کردن وزات کار از حواشی سیاسی» را یکی از دستاوردهای وزارت علی ربیعی دانسته و درباره سایر دستاوردهای وزارت کار در دولت یازدهم یادآور شده است: پیگیری گزارش تحقیق و تفحص مجلس، کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی حقوق اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل ها در مجموعه اقتصادی وزارتخانه، ‌گماردن افراد خوشنام درحوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و از همه مهم‌تر بیرون ریختن برخی از عوامل فساد و نا‌لایق از مجموعه شستا و سایر شرکتهای سرمایه گذاری صندوق‌ها که همین امر یکی از دلایل هجمه و حمله برخی فرصت طلبان به ایشان شد.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

احتراما همانطور که مستحضرید وضعیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دولت دهم و یازدهم آنقدر تاسف بار و زجر آور برای کارگران ایران اسلامی شده بود که حتی یادآوری آن دوران هم برای کارگران زجر آور، است.
هشتاد هزار صفحه گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از تامین اجتماعی و تعویض هشت مدیر عامل ظرف هشت سال، امضاء قراردادهای ترکمنچای گونه با عناصر معلوم الحال، از اعتبار افتادن دفترچه‌های بیمه و تبدیل این وزارتخانه به محلی برای تبلیغات سیاسی و هزاران مورد دیگر نشان از ضعیف مدیریت در دولت‌های گذشته و ضعف و مسامحه مجلس در نظارت بر عملکرد وزرای پیشین بود که کاملا کارگران را از عملکرد دولت و مجلس نا‌امید کرده بود. چطور آن همه تخلف ریز و درشت فقط یکبار آن هم در پایان دولت منجر به استیضاح وزیر کار شد.

تمامی آن ماجرا‌های سخت گذشت و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و آمدن وزیری چون ربیعی که سوابق درخشان ایشان درحوزه‌های مختلف بارقه‌ای از امید را در دل کارگران برای اصلاح امور ایجاد کرد.

در طی مدت یکسال گذشته دور کردن وزارتخانه و صندوق‌های تامین اجتماعی از حواشی سیاسی یکی از دستاوردهای مهم ایشان بود. پیگیری گزارش وتحقیق و تفحص مجلس، کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی حقوق اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل ها در مجموعه اقتصادی وزارتخانه، ‌گماردن افراد خوشنام درحوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و از همه مهم‌تر بیرون ریختن برخی از عوامل فساد و نا‌لایق از مجموعه شستا و سایر شرکتهای سرمایه گذاری صندوق‌ها که همین امر یکی از دلایل هجمه و حمله برخی فرصت طلبان به ایشان شد.

برگزاری ۱۶ سال مجمع عقب افتاده ۵ صندوق زیر نظر هئیت امنا در یک سال گذشته و به روز کردن بودجه‌های صندوق‌ها و برقراری انضباط مالی در بودجه و… که نتایج آن در بالا رفتن میانگین سوددهی شرکت‌ها کاملا مشهود است.
اعتبار بخشیدن به دفترچه‌های بیمه تا حد توان با تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص و ارائه دفترچه رایگان ایرانیان برای همه ایرانیان فاقد بیمه ایفای بیشترین نقش توسط بیمه‌های سلامت و صندوق‌ها در طرح تحول نظام سلامت، ‌گوشه‌ای از فعالیت‌های مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تحت مدیریت ایشان می‌باشد که بدون کوچک‌ترین تبلیغ توسط ایشان انجام گرفته است.
پس از شما نمایندگان محترم می‌خواهیم تا در موارد این وزارتخانه با کنار گذاشتن غرض ورزی‌های سیاسی و بحث‌های حاشیه‌ای و داوری‌های ناعادلانه دوباره باعثبازگشت روزهای سخت و زجر آور گذشته برای کارگران نشوید. ما کارگران به صراحت و با قاطعیت تمام از عملکرد آقای دکتر ربیعی در طی یکسال گذشته دفاع کرده وبه افرادی که سعی در سنگ اندازی در مسیر خدمتگزاران واقعی مردم که فقط برای رضای خدا کار می‌کنند این کلام خداوند متعال را یاد آوری می‌کنیم: «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ» در ضمن از تمامی نمایندگان مجلس که از روی عدالت و با دید مثبت و بدون توجه به حواشی سیاسی همواره سعی در نظارت صحیح بر عملکرد مسئولین توجه دارند تقدیر و تشکر می‌نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز