خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار:

تشکل‌های کارگری باید به اندازه اتاق بازرگانی در تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار باشند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۷۲

هم اکنون ۹ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعالند که در آینده نزدیک این رقم به ده هزار تشکل افزایش پیدا خواهد کرد.

«تعداد تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی به زودی به ۱۰ هزار نهاد خواهد رسید».

دلاور نظری مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: هم اکنون ۹ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعالند که در آینده نزدیک این رقم به ده هزار تشکل افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از این تشکل‌ها فعالیت موثر دارند، گفت: در حال حاضر کارگران از هر صنف و حرفه‌ای، تشکل صنفی مربوط به خودشان را دارند، ولی درمورد اینکه چند درصدشان فعالند باید بگویم تقریبا تمام تشکل‌های صنفی ما فعالند و توانسته‌اند جامعه کارگری و کارفرمایی را نمایندگی کنند اما به هرحال درصدی هم هستند که نتوانسته‌اند مطالبات صنوف مورد نظر خود را پیگیری کنند که این امر نیازمند آموزش و توانمندسازی تشکل‌هاست.

وی ضمن واکنش به سئوال ایلنا درباره غیرفعال بودن برخی تشکل‌های کارگری در کشور گفت: تشکل غیرفعال نداریم، چون این تشکل‌ها تا شش ماه فرصت فعالیت دارند و اگر هیچ فعالیتی نداشته باشند طبیعتا منحل می‌شوند.

مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار، در خصوص اثرگذاری تشکل‌های کارگری در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطوح کلان گفت: باید در این مورد زمینه سازی لازم صورت بگیرد. تشکل‌های کارگری در بحثتصمیم گیری و تصمیم سازی باید به سطحی برسند که مثلا مانند اتاق بازرگانی در سیاستگذاری‌ها اثرگذار باشند و این نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید با درخواست خود تشکل‌های کارگری و پیگیری‌های وزارت کار شرایط آن فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز