خبرگزاری کار ایران

یک بازنشسته تامین اجتماعی:

زور مستمری بازنشستگان به هزینه‌های درمان نمی‌رسد

کد خبر : ۲۰۱۶۸۴

«هزینه‌های بالای شیمی‌درمانی سبب شد تا نتوانم اقساط وام بانکی را بپردازم بنابراین بانک با توقیف اموال نه تنها اصل وام را دریافت کرد بلکه ۲۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان بهره وام از من طلب کرد.»

یک کارگر بازنشسته به ایلنا گفت در صورت بروز بیماری و یا مشکل مالی برای کارگران بازنشسته تامین اجتماعی, نهادها و ابزارهای حمایتی اندکی وجود دارند.

«محسن آذر» کارگری که زیر پوشش بیمه اختیاری بازنشسته شده است در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: مستمری ۶۵۰ هزار تومانی بازنشستگی نه تنها کفاف هزینه درمانی یک بازنشسته را نمی‌کند بلکه این مبلغ حداقلی به‌دلیل نامتناسب بودن با دیگر هزینه‌های ناخواسته زندگی, مشکلات را چندین برابر کرده است.

وی در تشریح مشکلات خود به‌عنوان یک کارگر بازنشسته گفت: از بانک رفاه کارگران شعبه شهریار برای ایجاد گلخانه‌ای در حوالی محله بی‌بی‌سکینه کرج با وجود تمام سختگیری های دریافت وام بانکی همچون ضامن و… تسهیلاتی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان دریافت کردم.

این کارگر بازنشسته افزود: این وام نه به‌طور یک‌جا بلکه در اقساطی ۵،۲ یا ۳ میلیون تومانی به من پرداخت شد و پرداخت اقساطی وام بانکی منجر به آن شد که مبالغی را که برای خرید تجهیزات گلخانه هزینه کرده بودم، بپردازم.

آذر در توضیح گوشه های دیگر از عدم حمایت‌ نهادهای اجتماعی بازنشستگان اظهار داشت: به‌دلیل کار در زیر آفتاب که اقتضای کار در گلخانه است دچار امراض پوستی ‌شدم و توانایی انجام کار را از دست دادم بنابراین کار گلخانه متوقف ماند و به‌دنبال متوقف شدن کار در گلخانه اقساط وام نیز پرداخت نشد.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: هزینه‌های بالای شیمی‌درمانی سبب شد تا نتوانم اقساط وام بانکی را بپردازم بنابراین بانک با توقیف اموال نه تنها اصل وام را دریافت کرد بلکه ۲۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان بهره وام از من طلب کرد.

وی افزود: در حالی که مراحل درمان بیماری را می گذراندم برای دریافت کمک به کانون بازنشستگان مراجعه کردم اما مسئولان به دلیل کمبود منابع مالی نتوانستند حتی کمک ناچیزی بکنند.

آذر با بیان این که این مسئله در زندگی شخصی اش نیز تاثیر گذارشته است، ادامه داد: وام ۵۰ میلیونی به ۷۰ میلیون افزایش یافت و این موضوع طوری‌ در زندگی خانودگی‌ام تاثیر گذارشت که همسرم از من جدا و خانه‌ام نیز به دلیل تعویق در پرداخت اقساط بانک مصادره شد.

وی با انتقاد از این‌که بازنشستگان در جامعه از حمایت اجتماعی دولت برخوردار نیستند، پرسید: آیا با مستمری ۶۵۰ هزار تومانی در جامعه‌ای که درصد تورم آن بیش از ۳۰ درصد است می‌توان زندگی کرد.

این کارگر بازنشسته در خصوص هزینه‌های بالای درمانی‌اش گفت: هزینه ورودی بیمارستان دولتی امام‌خمینی ۴۰۰ هزار تومان است، اکولوژی ۴۵ هزار تومان، ویزیت پزشک ۳۵ هزار تومان و… هیچ‌یک از این هزینه ها را بیمه سازمان تامین اجتماعی تقبل نمی‌کند.

وی در خاتمه با بیان این‌که بازنشستگان امروز جوانان دیروز بودند و حق بیمه به صندوق تامین اجتماعی واریز کرده‌اند، خواستار بازنگری میزان حقوق دریافتی بازنشستگان و تسهیلات پزشکی - درمانی بیشتر توسط سازمان تامین اجتماعی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز