خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در حاشیه افتتاح شعبه ۲۸ تامین اجتماعی:

آخرین قسط معوقات مستمری بازنشستگان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۴۴

همزمان با هفته دولت ساختمان جدید شعبه ۲۸ تامین اجتماعی تهران بزرگ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی صبح امروز افتتاح شد.

همزمان با هفته دولت ساختمان جدید شعبه ۲۸ تامین اجتماعی تهران بزرگ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم افتتاح ساختمان جدید شعبه ۲۸ تهران بزرگ که در منطقه میدان نور قرار دارد، مراحل ثبت الکترونیکی پرونده یکی از بیمه شدگان جدیدالورود سازمان تامین اجتماعی بصورت نمادین توسط «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

پس از این اقدام وزیر کار با یادآوری اینکه الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی یکی از وعده‌های دولت در برنامه ۱۰۰ روزه بوده است، گفت: کارت سلامت و پرونده سلامت در دولت الکترونیک دنبال می‌شود و امروز دولت ترکیبی از سلامت الکترونیک و ارتقاء سازمان تامین اجتماعی را دنبال می‌کند.

ربیعی همچنین در خصوص نارضایتی‌های بیمه ‌شدگان از ابلاغیه‌های سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان، گفت: امروز این ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی و تنها با ارسال یک پیامک انجام می‌شود. این کار موجب شده است که کارفرمایان به راحتی از وضعیت بیمه‌ای خود بدون اتلاف وقت مطلع شوند.

وزیر رفاه در تشریح مزایای الکترونیکی شدن پرونده بیمه‌شدگان گفت: از این طریق پزشکان می‌توانند به راحتی از سوابق بیمه‌ای بیمار خود متوجه شوند که این کار تنها با یک اثر انگشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: کارگران از این پس می‌توانند به راحتی سوابق بیمه‌ای، محاسبات بیمه‌ای و سایر امورات مربوطه بیمه تامین اجتماعی را به صورت الکترونیکی دنبال کنند و سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده به سیستم الکترونیکی اضافه می‌شود.

ربیعی افزود: در راستای گسترش تامین اجتماعی ۳۰ هزار متر مربع از ۲۰ املاکی که به بایگانی اختصاص دارد، را به بخش درمان اختصاص خواهیم داد و زمینه درمان را برای بیماران گسترش می‌دهیم.

وی با اشاره به پرداخت ۱۸۳۰ میلیارد تومان مطالبات معوق بازنشستگان افزود: شب گذشته آخرین قسط بازنشستگان پرداخت شد. بعضی از آن‌ها ۲۰۰ هزار تومان و بعضی یک میلیون تومان طلبکار از دولت بودند که با استفاده از منابع اقتصادی صندوق بازنشستگی آخرین مطالبات آن‌ها شب گذشته واریز شد.

وزیر کار به وام اضطراری ۲ میلیون تومانی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: برای افزایش رفاه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اقدامات خوبی از جمله کارت سفر و مسکن مستمری‌بگیران را دنبال کرده‌ایم. منابع بانکی خوبی برای این مساله در نظر گرفته شده است.

ربیعی در ادامه گفت: در راستای ارتقاء وضعیت صندوق‌ها نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم که ظرف ۳ سال هزار میلیارد تومان آورده به صندوق بازنشستگی مستمری بگیران خواهیم آورد که از آورده‌های مردم، منابع بانکی و منابع تامین اجتماعی خواهد بود و از کنار همین منابع صندوق مسکن کارگری نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دفترچه درمانی داده‌ایم افزود: بدهی‌های دولت، به بیمارستان‌ها تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

ربیعی تاکید کرد: در راستای الکترونیکی شدن تامین اجتماعی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشاغل آزاد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارفرما نیازمند مراجعه به سازمان نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز