خبرگزاری کار ایران

امروز اتفاق افتاد؛

حذف میهمان کارگری از یک برنامه زنده تلویزیونی

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۶۳

در حالی که قرار بود «بررسی حق و حقوق کارفرما و کارگر» موضوع امروز برنامه زنده تلویزیونی «با اجازه» شبکه سوم سیما باشد، در آخرین لحظات پیش از اجرای این برنامه مسولان صداو سیما از حضور مهیمان کارگری این برنامه جلوگیری کردند.

در حالی که قرار بود «بررسی حقوق کارفرما و کارگر» موضوع امروز برنامه زنده تلویزیونی «با اجازه» از شبکه سوم سیما باشد، در آخرین لحظات پیش از اجرای این برنامه مسولان صداو سیما از حضور مهمان کارگری این برنامه جلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «یعوب سلیمی» از فعالان مستقل کارگری که با دعوت مسئولان این برنامه قرار بود به عنوان «کارگر و خواهان پرونده» در برنامه امروز به عنوان میهمان حضور یابد، در واپسین دقایق مانده به اجرای این برنامه از حضور در مقابل دوربین صدا و سیما منع شد.

«یعوب سلیمی» درباره چگونگی دعوت شدن و بازپس گرفته شدن دعوتش به این برنامه تلویزیونی به ایلنا گفت: از چند روز پیش متوجه شدم که در برنامه اجازه موضوعات مربوط به حقوق کار مطرح می‌شود و از آنجا که به این مسائل علاقه دارم، همیشه در خانه یا محل کار سعی می‌کردم که آن را تماشا کنم.

این فعال صنفی کارگری در ادامه افزود: حوالی ظهر روز گذشته از طریق پیامک به مسئولان برنامه پیشنهاد دادم که جهت بهبود وضعیت کیفی برنامه از کارگرانی که با حقوق کار آشنایی بیشتری دارند به عنوان میهمان استفاده کنند که به دنبال ارسال این پیامک در بعد از ظهر روز شنبه از طرف این برنامه با من تماس گرفتند و گفتند که اگر با حقوق کار آشنایی دارم و علامند هستم می‌توانم به عنوان مهیمان در این برنامه شرکت کنم.

وی بابیان اینکه برای حضور در این برنامه ناچار بودم که امروز از کارفرمای خود مرخصی بگیرم، گفت: پاسخم به این دعوت مثبت بود بنابراین پس از هماهنگی‌های لازم با محل کار به جمع بندی مطالب مربوط به دیدگاه‌های و نکات مثبت و منفی حقوق کار پرداختم و در‌‌نهایت صبح امروز از محل سکونتم در منطقه رودهن به نشانی محل ضبط و پخش برنامه در حوالی خیابان شریعتی رفتم.

این کارگر افزود: درست زمانی که سایر میهمانان به اتفاق مجری راهی استودیو شده بودند، مسئولان حراست صدا و سیما به دلایل نامعلوم از حضور من در این برنامه جلوگیری کردند و در نتیجه من ناگزیر به ترک آن مکان شدم.

سلیمی باتاکید براینکه در تمامی مراحل رفتار کارکنان صداوسیما با وی محترمانه بوده است، افزود: واقعیت این است که روز گذشته مسئولان برنامه برای مطمئن شدن از قطعی شدن حضورم با من تماس گرفتند و امروز به ناگهان با یک عذر خواهی از حضورم در برنامه‌ای که به آن دعوت شده بودم جلوگیری کردند.

اظهارات آقای سیلمی در خصوص ممانعت مسئولان حراست صداو سیما از حضور وی در برنامه امروز با اجازه در حالی است که براساس خبری که صبح امروز و درست دقایقی مانده به پخش این برنامه به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیمادر یکی از سایت‌های خبری منسوب به این سازمان منتشر شده استاز وی به عنوان یکی میهمانان مدعو نامبرده شده است.

براین اساس «شهلا لولو» کار‌شناس روابط کار، «حسن جهان شاهلو» دادستان هشتگرد، «یعقوب سلیمی» کارگر و خواهان پرونده کار و «ابوالقاسم عبدالحسینی» خوانده پرونده از جمله میهمانانی بودند که در برنامه روز یکشنبه با اجازه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز