خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان:

بیمه کارگران ساختمانی تغییر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۷۷

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اصل طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که براساس آن شرایط جدیدی برای حق بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده با ۱۹۲ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۶ ممتنع از ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که براساس آن شرایط جدیدی برای حق بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اصل طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که براساس آن شرایط جدیدی برای حق بیمه کارگران ساختمانی تعیین شده با ۱۹۲ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۶ ممتنع از ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در جریان بررسی ماده ۵ نمایندگان با الحاق عبارت «معادل» بعد از عبارت سهم کارفرما را و همچنین عبارت «می‌باشد» بعد از عبارت شهرداری به ماده ۵ این طرح با ۱۷۳ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در نشست امروز همچنین نمایندگان با پیشنهاد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مبنی بر جایگزینی عبارتی با تبصره ۲ ماده واحده طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با ۱۶۹ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع موافقت کردند.

طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به شرح زیر است:

براساس ماده واحده – ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۱۴/۱۲ / ۱۳۷۸ و تبصره‌های آن به شرح یر اصلاح می‌شود:

ماده ۵ - سازمان تامین اجتماعی مکلف است ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده ۱ این قانون و ۲۰ درصد سهم کارفرما را معادل ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری می‌باشد از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه نماید.

تبصره ۱ - مابه التفاوت ناشی از اجرای این حکم جهت پوشش ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعلام سازمان تامین اجتماعی و پس از تائید وزارت کشور از محل عوارض موضوع بندهای ج و د ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۱۲ / ۱۳۸۷ از طریق سازما ن امور مالیاتی کشور تامین و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌گردد.

تبصره ۲ اصلاحی به این شرح است:

در صورت درخواست متقاضی دریافت پروانه سازمان تامین اجتماعی مکلف است حق بیمه کارگران ساختمانی را برمبنای حق بیمه سهم کارفرما در زمان صدور پروانه تا مدت سه سال و بدون دریافت سود تقسیط نماید. ترتیب پرداخت حق بیمه از طرف دارنده پروانه به منزله رسید پرداخت حق بیمه و اخذ پروانه است. در هر حال صدور پایانه کار منوط به ارائه مفاصاحساب می‌باشد. تاخیر در پرداخت اقساط حق بیمه مشمول جریمه مانند تاخیر پرداخت سایر حق بیمه‌ها می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز