خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد:

تمدید دفترچه‌های بیمه کارگران لوله صفا در پی اعتراض صنفی

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۰۲

«پرداخت نشدن حق بیمه کارگران لوله صفا در طول این ۱۴ ماه تبعاتی برای انان به همراه داشته است از جمله اینکه به دلیل ایجاد «فاصله بیمه‌ای» بازنشستگی تعداد زیادی از کارگران به تعویق افتاده است.»

در پی اعتراض روز پنجشنبه حدود ۸۰ نفر از کارگران نورد و لوله صفا در مقابل شعبه تامین اجتماعی در شهرستان ساوه؛ صبح امروز کارگزینی کارخانه از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران اطلاع داد.

یک کارگر کارخانه «نورد و لوله صفا» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: پنجشنبه گذشته(۲۳ مرداد) حدود ۸۰ نفر از کارگران نورد و لوله صفا به دلیل پرداخت نشدن ۱۴ ماه حق بیمه هزار و ۲۰۰ نفر از همکارانشان در مقابل شعبه تامین اجتماعی در شهرستان ساوه تجمع کردند اما پس از تعطیلات پایان هفته، کارگران به درخواست کارگزینی دفترچه‌های بیمه‌ای خود را برای تمدید اعتبار به اداره تامین اجتماعی تحویل دادند.

به گفته این کارگر،پرداخت نشدن حق بیمه کارگران لوله صفا در طول این ۱۴ ماه تبعاتی برای انان به همراه داشته است از جمله اینکه به دلیل ایجاد «فاصله بیمه‌ای» بازنشستگی تعداد زیادی از کارگران به تعویق افتاده است.

او گفت: همچنین سال گذشته حدود ۲۰ کارگری که به دلایل متفاوتی بیکارشدند و یا ترک کار کردند، به دلیل نداشتن سابقه بیمه‌ای امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری پیدا نکردند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در مورد احتمال پرداخت بیمه کارگران لوله صفا به تامین اجتماعی گفت: با وجود آنکه کارگران ازدلیل تمدید اعتبار دفترچه‌هایشان بی‌اطلاعند اما همچنان خواهان پرداخت کامل حق بیمه هایشان به تامین اجتماعی هستند تا لطمات بیشتری به سوابق کاریشان وارد نشود.

همچنین این کارگر در خصوص سایر مشکلات کارخانه لوله صفا گفت: کارگران این واحد صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون تنها در ماه‌های فرودین و اردیبهشت حقوق دریافت کرده‌اند و در طول سال جاری ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند.

وی بابیان اینکه در مورد دستمزد اردیبهشت ماه نیز تنها پایه حقوق به کارگران پرداخت شده است، در خاتمه یادآور شد: در این مدت بسیاری از کارگران نورد و لوله صفا برای تامین هزینه‌های درمانی خود و خانواده‌هایشان با مشکلات جدی مواجه بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز