خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به ایلنا توضیح داد:

نحوه برخورد پلیس با تجمعات صنفی کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۰۸

«ناجا تنها زمانی در چنین تجمعاتی مداخله خواهد کرد که یا نزاع و درگیری حادثشود و یا مسئولان واحد صنفی مورد نظر از عوامل ناجا درخواست مداخله کنند.»

به گفته فرمانده نیروی انتظامی در مواجه با تجمعات اعتراضی صنفی که ممکن است در درون واحدهای تولیدی برگزار شود سیاست واحدهای تابع ناجا «عدم دخالت» است.

اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسمی که صبح امروز به مناسب گرامیدات روز خبرنگار توسط معانت اجتماعی ناجا برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه «رویکرد ناجا در مواجه با اجتماعات اعتراضی صنفی کارگری چیست؟» گفت: مطابق قانون برگزاری هر تجمع اعتراضی صنفی یا غیر صنفی نیازمند اخذ مجوز قانونی است اما چنانچه در دورن کارخانه یا واحدهای صنفی برای طرح خواسته‌های شرکت کنندگان برگزار شود سیاست ناجا پرهیز از هرگونه دخالت است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در عین حال تاکید کرد که واحدهای تابعه ناجا تنها زمانی در چنین تجمعاتی مداخله خواهند کرد که یا نزاع و درگیری حادثشود و یا مسئولان واحد صنفی مورد نظر از عوامل ناجا درخواست مداخله کنند.

احمدی مقدم در عین حال بابیان اینکه تاکنون در خصوص مداخله ناجا در اجتماعات صنفی درون کارگاهی موردی مشاهده نشده است، تاکید کرد: بطور معمول کارخانه‌ها چنین درخواستی از ما نمی کنند وناجا نیز تنها در صورت بروز نزاع و بی‌نظمی اجتماعی در چنین تجمعاتی مطابق قانون انجام وظیفه خواهد کرد.

احمدی مقدم در عین حال پیرامون برگزاری تجمعات اعتراضی صنفی کارگری در خارج از محیط‌ کارگاه یا کارخانه گفت: برگزاری اجتماعات صنفی در محیط‌های اجتماعی و عمومی مانند خیابان تنها به شرط داشتن مجوز قانونی ممکن خواهد بود.

فرمانده کل نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه «رویکرد پلیس در مورد اجتماعات صنفی کارگری که ممکن است در خارج از محل کار و بطور مثال در مقابل یک سازمان دولتی یا مجلس برگزار شود چیست؟» گفت: در این خصوص ملاک ناجا شرایط پیش بینی شده در قانون استاز آنجایی که چنین تجمعاتی در محیط اجتماعی برگزار می‌شود تجمع کنندگان باید مطابق قانون مجوزهای لازم از وزارت کشور و شورای تامین را دریافت کرده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز