خبرگزاری کار ایران

فعالان کارگری در گفتگو با ایلنا:

بیمارستان تازه تأسیس عسلویه جوابگوی حوادثکارگری این منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۷۹

بیمارستان علاوه بر سی‌تی‌سکن و جراح مغز و اعصاب، زایشگاه و دندانپزشکی نداشته و به گفته بخش اطلاعات بیمارستان قرار است به دی‌کلینیک(مرکز جراحی‌های محدود) ارتقاء یاید

فعالان کارگری منطقه پارس‌جنوبی امکانات درمانی منطقه را نامتناسب با میزان حوادثکاری در عسلویه می دانند.

«حسن نوری» یکی از فعالان حقوق صنفی کارگران عسلویه پس از بازدید از بیمارستان تازه‌افتتاح شده در این منطقه به ایلنا گفت: با توجه به اهمیت منطقه وجود چنین بیمارستانی از مد‌ت‌ها قبل احساس می‌شد اما طبق گفته کارمند بخش اطلاعات بیمارستان، بخش سی‌تی‌اسکن هنوز فعال نیست و بیمارستان جراح مغز و اعصاب ندارد.

نوری افزود: بیشترین حوادثکاری در منطقه «سقوط و گازگرفتگی» است و چنان‌چه چنین حادثه‌ای برای کارگران اتفاق افتد، امکانات پزشکی سی‌تی‌اسکن و ارتوپدی بیمارستان پاسخگو نیست و باید مصدوم به بیمارستان کنگان که ۷۰ کیلومتر تا عسلویه فاصله دارد، انتقال یابد.

وی با بیان این‌که این بیمارستان را می‌توان «درمانگاه تأمین اجتماعی» نامید، در توصیف امکانات بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان ۳۲ تخته بوده و دارای بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش تخصصی داخلی و اطفال است.

نوری ادامه داد: بیمارستان علاوه بر سی‌تی‌سکن و جراح مغز و اعصاب، زایشگاه و دندانپزشکی نیز ندارد و بنا به گفته پرسنل بیمارستان قرار است به دی‌کلینیک(مرکز جراحی‌های محدود) ارتقاء یاید.

نوری ضمن تأکید بر این‌که امکانات بیمارستان با نیازهای منطقه تطبیق ندارد، گفت: بیمارستان نیاز به فضای سبز دارد اما این فضا برای بیماران در نظر گرفته نشده است و با صرف این هزینه بهتر بود نیازهای منطقه با امکانات بیمارستان تطبیق داده می‌شد.

امکانات درمانی عسلویه
در همین رابطه «ناصر آغاجری» در خصوص امکانات پزشکی موجود در منطقه ویژه عسلویه به ایلنا گفت: تا پیش از تاسیس بیمارستان، تیم پزشکی مستقر در داخل منطقه در اندازه یک بهداری بود.

این فعال کارگری در تشریح امکانات بهداری منطقه ویژه عسلویه گفت: تیم پزشکی شامل، پزشک عمومی(پزشک‌سرباز)، بهیار و امکانات پزشکی درمانگاه نیز در اندازه مداوای بیماران سرپایی بود.

آغاجری با بیان این‌که شرکت‌های پیمانکاری بر مبنای تعداد پروژه‌ها در فازهای متفاوت که در دست دارند، تجهیزات درمانی پزشکی تأمین می‌کنند، گفت: بهداری مرکزی و داروخانه‌ای با امکانات دارویی بسیار ضعیف معرف امکانات پزشکی داخل هر فاز است.

وی مجهز‌ترین درمانگاه‌ها در منطقه را متعلق به شرکت نفت و گاز پارس(POGC) عنوان کرد و گفت: این درمانگاه یک‌روز در هفته پزشک متخصص داشته و بهره‌برداری از امکانات آن نیز در اختیار کارکنان رسمی خود شرکت نفت و گاز پارس است.

آغاجری افزود: برخی درمانگاه‌ها «پزشک‌یار» دارند و اخیراً در حادثه‌ای که منجر به پارگی تاندوم دست یک کارگر شده بود، افراد حاضر در درمانگاه به‌دلیل کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی کاری از دستشان برنیامد و مجبور به انتقال بیمار به اهواز شدند.

این فعال کارگری ضمن تأکید بر بی‌توجهی پیمانکاران به ارائه خدمات پزشکی - درمانی کارگران منطقه ویژه ادامه داد: این تعداد بهداری، درمانگاه و بیمارستان در داخل منطقه نه تنها کافی نیست بلکه بیمارستان جدید عسلویه نیز در طی زمان آزمون خود را پس خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز