خبرگزاری کار ایران

فرماندار بشرویه:

معضل بیکاری در قشر تحصیلکرده ۱۰ برابر افراد کم سواد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۷۵

«بعضا مشاهده شده حتی برای انجام امورات اداری مرتبط با رشته تحصیلی نیز همچنان نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی مجدد هستند.»

فرماندار بشرویه با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین دغدغه جوانان تحصیل کرده است گفت: معضل بیکاری در قشر تحصیلکرده ۱۰ برابر افراد کم سواد است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، «محمد علی مهدی نژاد» در حاشیه بازدید از توانمندی‌های کارآموزان فنی و حرفه‌ای بشرویه با اشاره به روند افزایش بیکاری در میان قشر تحصیلکرده اظهار داشت: عدم ایجاد اشتغال پایدار یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه امروز است.

وی ادامه داد: عدم تجهیز علمی و عملی دانشجویان به مهارت‌های تخصصی در دانشگاه‌ها از عمده دلایل افزایش آمار بیکاری در میان این قشر است کهبعضا مشاهده شده حتی برای انجام امورات اداری مرتبط با رشته تحصیلی نیز همچنان نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی مجدد هستند.

وی افزود: باید بار علمی دانشگاه‌ها بیش از گذشته افزایش یافته و در کنار فراگیری علوم تئوری، مهارت‌های شغلی و کسب و کار نیز آموزش داده شود که مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای به عنوان بازوان پر توان آموزش‌های مهارتی، نقش ارزنده‌ای در زمینه آموزش مهارت‌های شغلی دارد.

مهدی‌نژاد با تاکید بر افزایش مهارت آموزی در کنار علم آموزی گفت: در کشورهای پیشرفته و صنعتی سرمایه گذاری بسیار عظیم و گسترده‌ای برای آموزش مهارت‌های شغلی صورت می‌گیرد و اقتصاد کشور خود را در قالب تربیت نیروهای ماهر و تخصصی توسعه می‌دهند.

فرماندار بشرویه افزود: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار باید بیش از گذشته گسترش یابد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز