خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی بندر امام خبر داد:

احضار ۸ کارگر معترض پتروشیمی رازی به دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۴۲

چکیده: آقایان «غلامحسین حیدری موسی»، «هندی جانی»، «مازیار رحیم زاده»، «علیرضا بهادری»، «عادل راشدی»، «علی ساجدی‌نیا»، «فریبرز کیانی» و «نسیم جونکی» کارگرانی هستند که با شکایت مدیریت مجتمع پتروشیمی رازی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب احضار شده‌اند.

هشت نفر از کارگران پتروشیمی رازی با شکایت کارفرما صبح امروز به دادسرای عمومی و انقلاب بندر امام احضار شدند.

«ابراهیم پیرایش» مسئول امور اعضای خانه کارگر بندرامام با اعلام این خبر، در خصوص هویت کارگران احضار شده به ایلنا گفت: آقایان «غلامحسین حیدری موسی»، «هندی جانی»، «مازیار رحیم زاده»، «علیرضا بهادری»، «عادل راشدی»، «علی ساجدی‌نیا»، «فریبرز کیانی» و «نسیم جونکی» کارگرانی هستند که با شکایت مدیریت مجتمع پتروشیمی رازی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب احظار شده‌اند.

در این رابطه، «منوچهر یار احمدیان» رئیس اتحادیه کارگران پیمانی بندر امام بابیان اینکه مدیریت مجتمع علاوه بر شکایت از آقای جونکی، وی را اخراج و ممنوع‌الورود به محل کار نیز کرده است، افزود: احظار شدگان از اعضای اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندر امام نیز هستند.

این مقام صنفی در خصوص علت شکایت کارفرمای مجتمع پتروشیمی گفت: دلیل این شکایت اعتراض کارگران به خودداری کارفرما از اجرای توافق‌نامه مربوط به افزایش حقوق و دستمزد بوده است.

وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی رازی هم‌اکنون با سرمایه مالکان ترکیه‌ای تبار و مدیریت ایرانی فعالیت می‌کند، یادآور شد: چندی پیش کارگران این مجتمع در مورد افزایش دستمزدها توافقاتی انجام دادند اما از مدتی پیش مدیریت حاضر به انجام تعهدات خود نشد و در نتیجه کارگران این مجتمع صنعتی برای مدتی به اعتراضات صنفی پرداختند.

وی افزود: به همین دلیل اخیراً مدیریت مجتمع پتروشیمی رازی از کارگران یاد شده با اتهامی چون اخلال در روند تولید به دادگاه شکایت کرده است.

یار احمدیان با بیان این که در ماههای اخیر مدیران بنگاههای اقتصادی از رویه جدیدی برای برخورد با اعتراضهای صنفی کارگری استفاده می کنند. گفت: در این رویه کارفرما مدیریت و یا شرکت پیمانکاری نیروی انسانی با وارد کردن اتهاماتی چون ایجاد اختلال و یا اغتشاش در محیط کار با کارگران معترض برخورد می کند

وی افزود: نمونه مشابه این شیوه برخورد اقدام مدیریت پتروشیمی فجر در خصوص طرح شکایت مشابه از یکی از اهالی کارگری شاغل در این مجتمع بود.

گفتنی است ظرف یک ماه گذشته برخوردهای مشابه قضایی با کارگران معترض در معدن چادرملوی یزد و پلی‌اکریل اصفهان صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز