خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران نفت و پتروشیمی:

دلیل انفجار در پتروشیمی خرم‌آباد، نقض اصول ایمنی بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۴

چکیده: به دلیل بالا بودن خطر بروز انفجار و آتش سوزی در هنگام جوشکاری مخازین سوخت، کارفرما باید از کارگران مجرب و متخصص استفاده می‌کرد.

به باور یک فعال مستقل کارگری بعید است در جریان حادثه روز گذشته پتروشیمی خرم آباد خطای اصلی متوجه کارگران جوشکار بوده باشد.

«ناصرآغاجری» از فعالان مستقل صنفی کارگران نفت و پتروشیمی به ایلنا گفت: طبق شواهد، حادثه روز گذشته انفجار مخزن گازوئیل پتروشیمی خرم آباد به دلیل نادیده گرفته شدن اصول ایمنی کار رخ داده است.

وی تأکید کرد: به دلیل بالا بودن خطر بروز انفجار و آتش سوزی در هنگام جوشکاری مخازین سوخت، کارفرما باید از کارگران مجرب و متخصص استفاده می‌کرد.

او گفت: طبق اعلام منابع کارگری در منطقه، کارگران حادثه دیده در انفجار روز گذشته پتروشیمی خرم آباد، جوشکاران ساده ای بوده اند که کوچکترین آشنایی با شرایط کار در مخازن سوخت نداشته‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، در محیط‌های حساسی همچون مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی که کوچکترین بی احتیاطی می‌تواند به بروز حادثه ای جبران ناپذیر منجر شود، هرگونه عملیات جوشکاری در اطراف مخازن سوخت می‌بایست با تایید واحد ایمنی انجام شود.

وی یادآور شد: اصول ایمنی حکم می کند که به هنگام جوشکاری در مخازن مواد سوختی، باید قبل از هر چیز این مخازن تخیله و ترجیحا شستشو داده شده باشند زیرا در غیر اینصورت ممکن است به دلیل وجود مواد سوختی و یا بخارات ناشی از آن حادثه انفجار یا آتشسوزی رخ دهد.

به باور این فعال کارگری از آنجا که انفجار روز گذشته در هنگامی روی داد که اقدامی جهت تخیله و شستشوی مخزن گازویئل نشده بود، بدون شک مسئولان پیمانکاری و واحد ایمنی پتروشیمی نیز مقصر بوده اند و بنابراین در حادثه روز گذشته کارگران جوشکار هیچ اختیاری از خود نداشته‌اند.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی ترس از اخراج و بیکاری می تواند دلیل آن باشد که کارگران با نادیده گرفتن اصول ایمنی ریسک کننده و به دستور کارفرما آگاهانه به استقبال خطر بروند.

به باور این فعال صنفی کارگری در این شرایط نهادهای نظارتی وظیفه دارند تا با تاکید بر ضرورت اجرای کامل اصول ایمنی و حمانیی قوانین کار و تامین اجتماعی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز