خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای انجام شد:

اعتراض به تلاش شرکت دخانیات برای تعطیلی درمانگاه کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۹۷

چکیده: «کمیته بیمه و درمان خانه کارگر و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه مذکور با اشاره به هزینه‌هایی که مدیریت این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده است، آورده‌اند: مدیریت شرکت دخانیات بار‌ها و بار‌ها از نعمت سازمان تأمین اجتماعی به انحای مختلف استفاده کرده و هزینه‌های کلانی را بر سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده است.»

کمیته بیمه و درمان خانه کارگر و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور بیانیه‌ای به آنچه «تلاش مدیریت شرکت دخانیات برای تعطیلی درمانگاه دخانیات» ذکر کرده‌اند، اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، این دو نهاد کارگری در این بیانیه آورده‌اند: تلاش مدیریت شرکت دخانیات که یک مجموعه کارگری است در خصوص تعطیلی مرکز درمانگاهی سازمان تأمین اجتماعی مستقر در این شرکت نه تنها جای تعجب بلکه مغایر با سیاست‌های نظام است و یقینا نارضایتی گروه کارگری شرکت دخانیات که یکی از اصلی ترین بهره برداران درمانگاه مذکور می‌باشد را به دنبال خواهد داشت.

کمیته بیمه و درمان خانه کارگر و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه مذکور با اشاره به هزینه‌هایی که مدیریت این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده است، آورده‌اند: مدیریت شرکت دخانیات بار‌ها و بار‌ها از نعمت سازمان تأمین اجتماعی به انحای مختلف استفاده کرده و هزینه‌های کلانی را بر سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده است، نمونه بارز آن کاهش نیروهای خود از طریق بازنشسته کردن کارگران به استناد ماده ۱۰ قانون نوسازی بوده است، این درحالیست که سازمان تأمین اجتماعی در آن مقطع زمانی به هیچ درخواستی برای اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی جواب مثبت نمی‌داد با این وجود مدیریت شرکت دخانیات توانست مصوبه خاص و موردی را از هیأت مدیره گرفته و کارگران خود را بازنشسته نماید.

متن کامل بیانیه مشترک این دو نهاد کارگری کارگری در ادامه می‌آید:

شکی نیست که خدمت به جامعه کارگری در هر جایگاه و مقامی نوعی عبادت محسوب و قطعا از دید خدا و جامعه پنهان نمی‌ماند. جامعه کارگری جامعه‌ای نیازمند و مستضعف است که همه مسئولان کشور باید خدمت به اینجامعه را جزء وظایف اصلی خود بدانند شخص حضرت امام و رهبری معظم حضرت آیت الله خامنه‌ای هم بر این نکته بار‌ها تأکید داشته و در مناسبت‌های مختلف موضوع خدمت به جامعه کارگری را جزء افتخارات نظام اسلامی تلقی می‌کنند با این وصف تلاش مدیریت شرکت دخانیات که یک مجموعه کارگری است در خصوص تعطیلی مرکز درمانگاهی سازمان تأمین اجتماعی مستقر در این شرکت نه تنها جای تعجب بلکه مغایر با سیاست‌های نظام است و یقینا نارضایتی گروه کارگری شرکت دخانیات که یکی از اصلی ترین بهره برداران درمانگاه مذکور می‌باشد را به دنبال خواهد داشت، و نیز بخش قابل توجهی از کارگران منطقه را از دریافت خدمت محروم می‌کند.
متذکر می‌شویم مدیریت شرکت دخانیات بار‌ها و بار‌ها از نعمت سازمان تأمین اجتماعی به انحای مختلف استفاده کرده و هزینه‌های کلانی را بر سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده است، نمونه بارز آن کاهش نیروهای خود از طریق بازنشسته کردن کارگران به استناد ماده ۱۰ قانون نوسازی بوده است، این درحالیست که سازمان تأمین اجتماعی در آن مقطع زمانی به هیچ درخواستی برای اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی جواب مثبت نمی‌داد با این وجود مدیریت شرکت دخانیات توانست مصوبه خاص و موردی را از هیأت مدیره گرفته و کارگران خود را بازنشسته نماید.
برهمین اساس کمیته بیمه و درمان ضمن انتقاد از اقدام اخیر مدیریت شرکت دخانیات در خصوص اقدام به تعطیلی و اخذ وجه، بابت ادامه فعالیت درمانگاه مذکور خواستار ادامه فعالیت درمانگاه فوق با شرایط قبلی می‌باشد. متذکر می‌شویم که در صورت مقاومت مدیریت شرکت دخانیات، سازمان تأمین اجتماعی حق دارد نسبت به اخذ هزینه‌های تحمیل شده به سازمان و جرایم آن از بابت بازنشستگی کارگران شرکت اقدام نماید. و البته چنین اقداماتی مقاومت و مقابله جامعه کارگری را نیز در پی خواهد داشت.
لذا از مدیریت دخانیات می‌خواهیم که به جد از تصمیم خود منصرف شود. عزت و سربلندی همه کارگران ایران زمین را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماییم.

کمیته بیمه و درمان خانه کارگر
اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز