خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

تنزل ۳۲ پله ای رتبه ایران در «سهولت کسب و کار»

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۱۵

چکیده: «برگزاری همایش بهبود فضای کسب و کار در روز ۱۴ آبان / محمدی روند منفی تغییرات رتبه سهولت کسب و کار را در کشور از سال ۲۰۰۶ که ۱۱۳ بود تا سال جاری میلادی که به ۱۴۵ مرتبه تنزل کرد، یادآور شد و گفت: اردن رتبه ۱۰۶، عربستان رتبه ۲۲ و امارات عربی متحده رتبه ۲۶ را دارد.»

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی از برگزاری همایش بهبود فضای کسب و کار در روز ۱۴ آبان خبر داد.

به گزارش ایلنا، «شاپور محمدی» در جمع خبرنگارارن درباره ضرورت‌های برگزاری این همایش به افت رتبه ایران در فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: شاخص‌های محیطی کسب و کار در جهان از طریق بررسی سهولت کسب و کار، آزادی اقتصادی، شاخص رقابت بندی، دیدبان جهانی کار آفرینی، نوآوری، اقتصاد دیجیتالی و شاخص دموکراسی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس این شاخص‌ها طبق آمار سال ۲۰۱۳ ایران در میان ۱۸۵ کشور رتبه بهتر از ۱۴۵ را به دست نیاورد و در میان ۲۳ کشور منطقه در رتبه ۱۸ قرار گرفتیم که در حد منابع طبیعی و نیروی انسانی ایران نیست.

محمدی روند منفی تغییرات رتبه سهولت کسب و کار را در کشور از سال ۲۰۰۶ که ۱۱۳ بود تا سال جاری میلادی که به ۱۴۵ مرتبه تنزل کرد، یادآور شد و گفت: اردن رتبه ۱۰۶، عربستان رتبه ۲۲ و امارات عربی متحده رتبه ۲۶ را دارد.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ ثبت مالکیت و دریافت مجوز به ترتیب در رتبه‌های ۱۶۵ و ۱۶۶ قرار دارد تصریح کرد: در شاخص کار آفرینی ایران در وضع خوبی قرار داریم و رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده است.

محمدی درآمد سرانه ایران را طبق آمار اطلس متد و دیگر آمارهای خارجی، کم و نامتناسب با واقعیات موجود در کشور
دانست و گفت: اگر مسئولان سه قوه درباره بهبود فضای کسب و کار همکاری کنند، فضای بهتری ایجاد می‌شود و ایران هم در رتبه بندی جهانی اوضاع بهتری پیدا می‌کند.

معاون وزیرت اقتصاد درباره همایش پیش رو اظهار داشت: آقایان جهانگیری، نهاوندیان و طیب نیا، معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر اموراقتصادی و دارایی سخنرانان مراسم افتتاحیه خواهند بود و مسئولان قوای قضاییه، مقننه و مجریه نیز در حوزه‌های مختلف در این همایش شرکت می‌کنند.

محمدی گفت: از شش نفر از اعضای اتاق بازرگانی ایران نیز برای شرکت در همایش دعوت شده است.
وی از دریافت ۳۴ مقاله دراین همایش خبر داد و گفت: ۲۴ مقاله ارائه می‌شود و در حاشیه همایش نیز نشست‌های تخصصی بازار سرمایه، مالیات کسب و کار، عوامل نهادی و ثبات فضای کسب و کار، نظام بانکی، مقررات زدایی و آسیب‌شناسی، تجارت فرامرزی، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و عوامل محیطی در فضای کسب و کار برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز