خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جامعه نیازمند نهادینه شدن خلاقیت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۶۳

چکیده: «متاسفانه تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه افزایش یافته است / افزایش تعداد دانشگاهیان به این معنی نیست که توانایی آن‌ها بیشتر شده است / متاسفانه ما در کارآفرینی مشکل داریم یعنی به خوبی نتوانسته‌ایم ثروت ملی را در راستای کارآفرینی به کار ببریم».

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نگاه کارآفرینی باید از کودکی آغاز شود گفت: ما نیازمند جامعه‌ای هستیم که خلاقیت در آن به عنوان یک نماد نهادینه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی علی ربیعی امروز(سه‌شنبه ۲۳ مهرماه) در بازدید از پشت صحنه برنامه خلاقیت و کارافرینی کودکان با عنوان مجموعه تلویزیونی کارا و کوشا که با همکاری شبکه دو صداو سیما و دست‌اندرکاران این برنامه برگزار شد گفت: خلاقیت ارثی نیست که به کودک برسد بلکه نتیجه تفکر و نوآوری او است؛ محیط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی می‌تواند تاثیر عمیقی بر خلاقیت بگذارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارو حیات بخش جامعه را ماندگاری انقلاب اعلام کرد و عنوان کرد: ممکن است پیشرفت در دستور کار همه جوامع باشد اما همواره این سوال مطرح است چرا این گذار برای رسیدن به پیشرفت در ایران طولانی است.
ربیعی با تاکید بر اینکه تمام پیشرفت‌های کشورهای توسعه یافته تنها به پول بستگی ندارد بلکه در گرو داشتن افراد خلاق در آنجامعه است، ادامه داد: برای آنکه جامعه به پیشرفت برسد رمز و راز آن آب، پول، زمین و نفت نیست بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که افراد جامعه خلاقیت و نوآوری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در کارآفرینی دو رویکرد وجود دارد ادامه داد: بخشی از کار آفرینی ذاتی و بخش دیگر به فرهنگ در جامعه است. اگر فرهنگ جامعه رو به کارآفرینی باشد آنجامعه می‌تواند پیشرفت کند و مراحل گذر را سپری نماید.
وی با تاکید بر اینکه نگاه کارآفرینی باید از کودکی آغاز شود اظهار داشت: ما نیازمند جامعه‌ای هستیم که خلاقیت در آن به عنوان یک نماد نهادینه شود.
وزیر‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مدرسه، نظام آموزشی، دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم قرار گیرد تا کارآفرینی نهادینه شود بیان کرد: بهبود زندگی انسان‌ها و رسیدن به تکنولوژی بالا نیازمند نهادهای فرهنگی و اجتماعی هستند تا در آن رشد کنند.
وی با تاکید براینکه وجود انسان خلاق در جامعه که در رشد است اظهار کرد: خلاقیت محصول پرسشگری، جمع آوری داده‌ها و داشتن توانایی و تحلیل و در ‌‌نهایت تفکر برای تغییر است.
ربیعی با تاکید به اینکه کودکان باید شالوده‌شکن باشند، ادامه داد: اگر کودکان روحیه پرسشگری داشته باشند به راحتی می‌توانند داده‌ها را جمع آوری و در ‌‌نهایت ترکیب کنند.
وی با بیان اینکه محیط افراد را خلاق بار می‌آورد افزود: خلاقیت ارثی نیست که به کودک برسد بلکه نتیجه تفکر و نوآوری او است؛ محیط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی می‌تواند تاثیر عمیقی بر خلاقیت بگذارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کارآفرینی می‌تواند مسیری از یک ایده جدید و در ‌‌نهایت به اشتغال منجر شود، بیان کرد: متاسفانه ما در کارآفرینی مشکل داریم یعنی به خوبی نتوانسته‌ایم ثروت ملی را در راستای کارآفرینی به کار ببریم.

افزایش بیکاران فارغ التحصیل
ربیعی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه افزایش یافته است، بیان کرد: افزایش تعداد دانشگاهیان به این معنی نیست که توانایی آن‌ها بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه خلاقیت، بهره‌وری و توانایی می‌تواند جامعه را به پیشرفت برساند تاکید کرد: باید از زندگی با ارز فاصله بگیریم کار آفرینی باید با ارز گره بخورد نه زندگی.
ربیعی اجتماعی شدن را اجتماعی کردن خلاقیت دانست و بیان کرد: این برنامه که اکنون با دو عروسک کارا و کوشا در راستای خلاقیت و نوآوری کودکان تهیه شده است کار مشترک وزارت کار و صدا و سیما است. این برنامه فرصتی است که برای اینکه کودکان با آموزش خلاقیت و نوآوری را بشناسند و با آن آشنا باشند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه خلاقیت و کارآفرینی باید در کتابهای درسی گنجانده شود، اظهار داشت: جامعه بایدبا افراد خلاق به مرز پیشرفت برسد.
ربیعی با تاکید بر اینکه گام اول در خلاقیت نقد کردن است افزود: کودکان ما باید نقد کردن را یاد بگیرند اگر کودکان با نقد کردن اشنا شوند می‌توانند ایده‌های جدید را جمع‌آوری، تحلیل و بررسی و در ‌‌نهایت به شوق تبدیل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز