خبرگزاری کار ایران

یک فعال جامعه کارگران بازنشسته خواستار شد:

توقف تحمیل بیمه تکمیلی به بازنشستگان و حسابرسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۴۰

چکیده: «از حدود سه سال پیش تاکنون مدیران این سازمان با همراهی مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بدون توجه به وظایف قانونی و صنفی خود مانند یک بنگاه اقتصادی عمل کرده‌اند و بیمه شدگان غیر شاغل را واداشته‌اند تا هزینه بیمه مکمل پرداخت کنند.»

یک فعال جامعه کارگران بازنشسته در تهران با یادآوری اینکه نخستین بار در دولت دهم سازمان تامین اجتماعی با نقض قانون الزام، بیمه‌های مکمل درمانی را به بیمه‌شدگان بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحمیل کرد، خواستار توقف تحمیل قرارداد خدمات بیمه مکمل درمانی به بیمه شدگان مقرری بیگر و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی شد.

«حسین غلامی» در این باره به ایلنا گفت: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان نخستین بار از سال ۸۹ شروع و به بیمه شدگان غیر شاغل سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شد.
وی تاکید کرد: همکاری مدیران سازمان تامین اجتماعی و مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در ترویج بیمه‌های مکمل خدمات درمانی در حالی بود که مطابق قانون الزام سازمان تامین اجتماعی از سال ۶۹ موظف است تا به بیمه‌شدگان خود خدمات درمانی رایگان ارائه کند.
غلامی ادامه داد: یه موجب این قانون سازمان تامین اجتماعی حتی مکلف است تا در نقاطی که برای استفاده بیمه شدگان این سازمان مراکز درمانی ملکی وجود ندارد نسبت به خرید خدمات درمانی از سایر مراکز درمانی اقدام کند.
این کارگر بازنشسته با یادآوری اینکه سازمان تأمین اجتماعی بابت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی نزدیک به یک سوم در آمد ماهانه دوران خدمت سی سالۀ بیمه شدگان را دریافت کرده است، افزود: متاسفانه از حدود سه سال پیش تاکنون مدیران این سازمان با همراهی مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بدون توجه به وظایف قانونی و صنفی خود مانند یک بنگاه اقتصادی عمل کرده‌اند و بیمه شدگان غیر شاغل را واداشته‌اند تا هزینه بیمه مکمل پرداخت کنند.
وی افزود: این وضع در حالی به جامعه بیمه شدگان بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده تحمیل شده‌است که به موجب قانون اساسی دولت ملزم به تامین هزینه بهداشت و درمان کلیه آحاد کشور است.
این عضو کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه سال گذشته با واگذار شدن مسئولیت تامین بیمه‌ مکمل درمانی به شرکت بیمه دی، کارگران بازنشسته و از کار افتاده تهرانی بیشتر از هر زمانی دچار زحمت و مکافات شداند، گفت: بطور کلی در این سه سال قرارداد بیمه مکمل درمانی نه تنها کمکی به امر درمان و خدمات بیمارستانی مورد نیاز نکرد که حتی موجب اتلاف هزینه و سرگردانی زیاد بازنشستگان نیازمند به این خدمات شد.
غلامی ادامه داد: از آنجا که تا چند هفته دیگر موعد قرارداد بیمه خدمات درمانی مکمل به پایان می‌رسد، بازنشستگان تهرانی به عنوان بخشی از معترضان این رویه غیر قانونی هفته گذشته طی طوماری از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار توقف کامل ترویج بیمه مکمل و بازگشت به قانون الزام شدند.
به گفته این کارگر بازنشسته، معرتضان ضمن آنکه بر انجام حسابرسی در خصوص تحمیل قرارداد بیمه تکمیلی به بیمه‌شدگان بازنشسته و از کار افتاده تاکید دارند، از مدیران سازمان تامین اجتماعی توقع دارند تا طبق قانون به وظایف قانونی خود در مقابل بازنشستگان و از کار افتادگان عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز