خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویر احمد؛

نگرانی کارگران قراردادی از اخراج افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۴۰

چکیده: «به دلیل آنکه بیشتر کارگران استان با قرارداد‌های موقت شش ماهه و کمتر استخدام شده‌اند همزمان با شروع سال تحصیلی جدید بر ترس خانواده‌های این کارگران از بیکاری افزوده شده است».

دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویر احمد بابیان اینکه بیشتر کارگران این استان در قالب قراردادهای موقت زیر یک سال شش ماهه و کمتر کار می‌کنند، گفت: در آستانه شروع سال جدید تحصیلی دغدغه اصلی این کارگران تمدید شدن قرارداداهای آنهاست.
«علیرضا جنتی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری در شرایط اقتصادی امروز، فقدان امنیت شغلی است بطوری که این مسئله باعثشده تا با شروع نیمه دوم سال ۹۲ ترس از اخراج در میان کارگران افزایش یابد.
وی ضمن تاکید بر تضمین امنیت شغلی کارگران قرار دادی، گفت: نبود امینت شغلی باعثشده است تا علاوه بر کارگر اعضای خانواده او نیز از بابت تمدید نشدن قرار داد کار احساس نا‌امنی کنند.
جنتی با یاداوری اینکه در آمد ماهانه کارگر پاسخگوی هزینه‌های درمان، آموزش، خوراک، پوشاک، خانواده او نیست، افزود: در این شرایط فرزندان محصل خانواده‌های کارگری نیز ناچارند تا بجای تحصیل و سپری کردن دوران کودکی، برای تامین نیازهای خود روانه بازار کار شوند.
جنتی در خاتمه تصریح کرد: جامعه کارگری از مسئولان دولتی انتظار دارند علاوه بر امر ساماندهی قرار داد کارگران، توجه‌ای ویژه‌ای به وضعیت معیشت آنان داشته باشند تا از این طریق حداقل فرزندان این خانواده‌ها بتوانند با آرامش دوران کودکی خود را در مدارس و محیطهای آموزشی سپری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز