خبرگزاری کار ایران

مصدومیت و فوت ۱۱۰۸ نفر در مهمترین حوادث هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۷۸۵

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به مهمترین حوادث در هفته گذشته گفت: از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان حدود ۴۴۲ حادثه ویژه ثبت شده است که در مجموع منجر به مصدومیت ۹۹۶ نفر و فوت ۱۱۲ نفر شده است.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین حوادث هفته گذشته گفت: از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان حدود ۴۴۲ حادثه ویژه ثبت شده است که در مجموع منجر به مصدومیت ۹۹۶ نفر و فوت ۱۱۲ نفر شده است.

وی با اشاره به مهمترین حوادث ترافیکی در هفته گذشته ادامه داد: ۵۱۹ نفر معادل ۵۲ درصد از کل مصدومان هفته گذشته در حوادث ترافیکی مصدوم شده‌اند. همچنین در هفته گذشته نسبت به هفته آن قبل شاهد کاهش ۱۸ درصدی حوادث ویژه ترافیکی بوده‌ایم. حوادث ویژه ترافیکی نیز حوادثی هستند که در آن بیش از ۵ مصدوم یا سه فوتی گزارش شده باشد. همچنین در هفته گذشته ۹۲ مورد سانحه ترافیکی ویژه ثبت شده است.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه همچنین در هفته گذشته با کاهش ۱۳ درصدی مسمومیت با منوکسید کربن نسبت به هفته پیش از آن مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۱۹ مورد مسمومیت با منوکسید کربن ثبت‌شده است و ۲۴۹ نفر دچار مسمومیت و ۱۲ نفر فوت شده‌اند.

خالدی همچنین با اشاره به به حوادث آتش‌سوزی و نشت گاز تصریح کرد: در خصوص حریق و موارد نشت گاز ۳۷ مورد در سامانه وزارت هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت ثبت شده است که در این حوادث نیز ۱۰۴ نفر مصدوم و ۱۲ نفر فوت شده‌اند.

وی با اشاره به آمار زمین‌لرزه‌های بیش از ۲.۵ ریشتر در هفته گذشته خاطرنشان کرد: ۳۲ زمین‌لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر که بزرگترین زمین‌لرزه در خوزستان با ۴ ریشتر ثبت شده است. همچنین طی هفته گذشته ۱۲ هشدار هواشناسی صادر شده است که ۴ هشدار درخصوص سواحل و دریاها و ۶ مورد درخصوص هشدار هواشناسی و ۲ مورد درخصوص هشدار کشاورزی بوده است.

خالدی تصریح کرد: دستورالعملی برای همه مراکز اورژانس در خصوص هشدارهای هواشناسی ارسال و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است و دانشگاه‌ها نیز در حال حاضر همچنان در حالت آماده‌باش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز