خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

روسای دانشکده‌ها در تعطیلی‌‌ کرونایی به امور دانشجویان رسیدگی کنند/ امکان توقف فعالیت آزمایشگاهی دانشگاهیان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۶۵۵

رییس دانشگاه علم و صنعت بر لزوم رسیدگی روسای دانشکده‌ها به امور دانشجویان در تعطیلی‌‌ کرونایی تاکید کرد.

«عبدالجبار ذاکری» رییس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباه ادامه تحقیقات و آزمایش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه اظهارداشت: طبق روال جاری و رویه‌ای که برای آموزش مجازی تعریف شده، در حال حاضر تمام کلاس‌ها در مقاطع مختلف به صورت مجازی در حال برگزاری است. همچنین کارهای آزمایشگاهی دانشگاه که توسط همکاران هیات علمی ما به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش‌بینی شده بود، بنا به ضرورت در حال انجام است. 

وی ادامه داد: در کارهای آزمایشگاهی برخی از تست‌ها و آزمایشات دانشجویان تابع زمان است، لذا آزمایشات و تحقیقاتی که از قبل آغاز شده، اکنون قابل رها شدن نیست. همچنین مقرر شده است، اگر عضو هیات علمی بخواهد و دانشجو نیز علاقه‌مند باشد، می‌توانند از امکانات آزمایشگاهی برای ادامه تست‌های خودشان بهره‌مند شوند. 

رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه در دو هفته تعطیلی دانشجویان می‌توانند از خوابگاه‌ها استفاده کنند، گفت: در حال حاضر تمام فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه به جز موارد خاصی که اشاره کردم، تقریبا در طی این دو هفته محدود شده‌اند. البته حضور اعضای هیات علمی و کارکنان محدود شده و همه به صورت دور کاری فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند. سیستم اداری دانشگاه نیز به صورت دورکاری پاسخگویی دانشجویان، به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

ذاکری درباره انجام دفاعیه دانشجویان با اشاره به تراکم دفاعیه‌های دانشجویی ارشد در مهر، آبان و آذر گفت: را داریم. البته همه‌ساله این روند در مهر و آبان ماه بود، اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، برنامه‌های دفاعیه دانشجویان در آبان ما به اتمام نرسید و دفاعیه برخی از دانشجویان به ویژه ورودی‌های ۹۶ به آذر ماه موکول شده است که برخی از آن‌ها انشالله در آذرماه دفاع می‌کنند. 

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای دفاع مجازی دانشجویان در آذرماه گفت: ما پیش بینی‌های لازم را برای دفاع مجازی دانشجویان در آذر ماه انجام داده‌ایم و اکنون صدور مجوز دفاع و سایر فعالیت‌های مرتبط با دفاع را هماهنگ کرده‌ایم. 

رییس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: دانشجویان در واقع از طریق همکاران غیرهیات علمی دانشگاه‌ها که به صورت دورکاری و تلفنی پاسخگو هستند، می‎توانند کارهای خود را انجام دهند. امیدوارم اقدامات مربوط به جلسات دفاعیه، جلسات شوراهای دانشکده، شوراهای رسمی دانشگاه، هیات رییسه دانشگاه و هیات ممیزه دانشگاه به صورت مجازی با موفقیت پیش برود. 

ذاکری با تاکید بر اینکه روسای دانشکده‌ها باید به امور دانشجویان در این دو هفته رسیدگی کنند، افزود: در این میان توصیه شده که روسای دانشکده‌ها، ارتباط با دانشجویان را در طول هفته داشته باشند و باید به ویژه در این مدت به دانشجویان رسیدگی کنند به طوری که پویا و فعال بودن دانشگاه برای دانشجویان و ارائه خدمات به آن‌ها محسوس و ملموس باشد. 

وی افزود: به جز موارد خاص از جمله امور خوابگاهی، مواردی که مرتبط با حفاظت فیزیکی دانشگاه بوده، یا تاسیسات مکانیکی دانشگاه و برخی مواردی که در دستورالعمل منتشر شده از سوی دانشگاه قید شده، سایر بخش‌ها به صورت دورکاری است، از این رو هیچ ضروری به پیگیری حضوری وجود ندارد. 

رییس دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: البته واحدهایی که بیشترین مراجعه کننده دانشجویی را دارند از طریق تلفن‌هایی که در سایت دانشگاه اعلام شده، پاسخگوی دانشجویان هستند و نهایتا هم اگر  شخصی نتوانست مشکل خود را از طریق تلفن حل کند، سه ایمیل در حوزه آموزش، پژوهش و اداری در اختیار دانشجویان قرار گرفته که می‌توانند درخواست‌های خود را برای ایمیل‌ها که در سایت دانشگاه درج شده، ارسال کنند تا همکاران ستادی ما هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا مشکلی در دوره تعطیلی نداشته باشیم. 

ذاکری در پایان با اشاره به میزان دسترسی دانشجویان این دانشگاه به آموزش مجازی اظهار داشت: در ترم گذشته فقط یک نفر از دانشجویان اعلام کرده که دسترسی محدودی دارد، ما هم تمهیداتی برای این شخص در نظر گرفتیم، ولی این ترم با موردی مواجه نشدم که شخصی اظهار کند که به سیستم lms دسترسی ندارد، البته اگر کسی عذر موجهی داشته باشد، همکاران ما آن را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز