خبرگزاری کار ایران

توضیحات تعزیرات درباره برخورد با کم‌فروشان

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۶۲

مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران توضیحاتی را در خصوص برخورد با کم‌فروشان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد علی اسفنانی» مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران درباره عدم تطابق وزن کالا با وزن درج شده بر روی آن گفت: این تخلف تحت عنوان کم‌فروشی است و باید وزن درج شده در روی هر کالا به طور قطع و یقین باید با وزن محصول مطابق باشد و اگر میزان مشخصی روی ظرف کالا یا پاکت کالا درج شده باشد و با مقدار آن مطابق نباشد تخلف کم‌فروشی است و مستوجب برخورد تعزیراتی است.

وی با بیان اینکه این گونه تخلفات محرز بوده که سازمان تعزیرات برخورد قضایی می‌کند، گفت: مصداق‌های این‌چنینی در پمب‌های بنزین داشتیم و نظارت‌هایی در این مکان‌ها نیز انجام خواهد شد. اگر تخلفی مشاهده شود ماموران تعزیرات حضورا با گشت‌های مشترک رسیدگی و حکم صادر می‌کنند و در صورتی که شرایط اجرا باشد حکم اجرا خواهد شد. 

مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران گفت: اخیرا بخشنامه ای به تمام شعب ارسال شده است که از حداکثر مجازات برای کم‌فروشی استفاده کنند و در نوبت دوم و سوم موجب نصب پلاکارت‌ها و تعطیلی واحدی که گران فروشی کرده است خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای گزارش تخلفات با سامانه 135 تعزیرات تماس بگیرند و در دو حالت شکایت بررسی می‌شود در یک حالت شاکی مشخص است و تخلفی صورت گرفته و فرد متضرر شده است در اینجا رای صادر علاوه بر جریمه نقدی به جبران خسارت هم اقدام می‌کند گزارش تخلف نیز حالت دوم است که برای بررسی بیشتر به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و یا گشت‌های تعزیرات اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز