خبرگزاری کار ایران

مهاجرت معکوس روستائیان در نتیجه انجام پروژه‌های آبخیزداری

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۱۱

سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبر از اتمام عملیات آبخیزداری در جنوب پایتخت داد و گفت: مهاجرت معکوس روستائیان و آبخیزنشینان یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری است.

به گزارش ایلنا، اکبر استادزاده گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری که با هدف کنترل روان آب ها و تقویت سفره های آب زیر زمینی در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری به مرحله اجرا درآمده بود، به اتمام رسید.

 سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه عملیات آبخیزداری انجام گرفته با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات مازاد صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸ اجرائی شده است، اظهارکرد: این اقدامات شامل احداث سه بند ترکیبی سنگی- ملاتی به حجم ۵۰۰۰ مترمکعب و خاکی ۵۶ هزار مترمکعب و عملیات خشکه چین به حجم ۲۱۶۰ مترمکعب انجام شده است.

وی مهاجرت معکوس روستائیان و آبخیزنشینان را یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که در سایه اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری از هدر رفت آب های روان به شدت جلوگیری شده است و موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی می شود که تمامی این اقدامات رونق تولید و مهاجرت معکوس را برای ساکنتن و روستائیان به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران استادزاده اقدامات آبخیزداری را زیر بنایی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهارکرد: اقدامات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب، فرسایش خاک، تقویت سفره های آب زیرزمینی موجب افزایش محصولات زراعی، کاهش گرد و خاک و بهبود اکوسیستم طبیعی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز