خبرگزاری کار ایران

هوای تهران قابل قبول است/ پیش بینی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۱۴

میانگین شاخصی کیفیت هوای تهران در مناطق ۲۲گانه پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۷۵ قرار دارد و هوا قابل قبول است.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۹۶ قرار داشت و هوا در آستانه آلودگی گزارش شده بود. 

یش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه (۲۹ آبان ۹۹) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و بارش پراکنده باران طی ساعات گذشته است. در طول روز با کاهش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. 

بنابراین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی پنج‌شنبه با افزایش ترافیک شبانگاهی وعدم وزش باد مؤثر در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (۳۰ آبان ۹۹) همراه با کاهش ترافیک در روز تعطیل کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت و برقراری جو نسبتاً آرام در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد. به‌تدریج در اواخر وقت جمعه افزایش ناپایداری جوی، رشد ابر و احتمال بارش باران تاحدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز