خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از قاچاق پرنده‌های شکاری نایاب در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۲۰

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۲۲ بهله پرنده شکاری (شاهین، بالابان) به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "ولی اله رضایی‌نژاد" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب اطلاع مبنی بر انتقال محموله پرندگان شکاری قاچاق از گونه های درحال انقراض، مرزبانان استان با همکاری عوامل موفق به شناسایی و کشف آنها شدند.

 وی گفت: ۲ دستگاه خودروی سواری که قصد قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند در جریان این عملیات توقیف شدند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۱۴ قفس شامل ۲۲ بهله پرنده شکاری از نوع شاهین و بالابان به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: همه ساله برخی از افراد سودجو برخلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی مبادرت به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‎کنند که این اقدام موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند در کشور شده‌ است، در این زمینه مرزبانی و سایر ارگان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی با همه توان در همکاری با یگان حفاظت محیط زیست از هرگونه زنده‌گیری و قاچاق پرندگان جلوگیری می‌‎کند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گفتنی است، براساس قانون شکار و صید "هرگونه زنده‌گیری و حمل و عرضه پرندگان شکاری ممنوع و غیرقانونی است و وفق ماده ۱۳ قانون شکار و صید مجازات این عمل سه سال حبس دارد".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز