خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری خبر داد:

ارائه بسته پیشنهادی حمایت از کسب و کارها به ستاد ملی مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۵۰

رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از تهیه بسته پیشنهادی برای حمایت از صنوف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری، رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به طرح همه ‌جانبه و همگانی برای مقابله با بیماری در کشور گفت: همه مسئولان معتقد بودند باید یک اقدام جدی و محکم و همه‌جانبه انجام شود. دو طرح مطرح شده است که اظهارنظرهای مختلفی صورت گرفته است. این طرح محله‌محور نیز با مشارکت بسیج و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این دو طرح دو هدف را مد نظر دارد اول فاصله گذاری اجتماعی و در حقیقت جلوگیری از شیوع بیماری به شکل عدم رعایت پروتکل‌ها و همچنین عدم تردد کسانی که به بیماری کرونا مبتلا هستند تا در کاهش بیماری تاثیرگذار باشیم.

رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در ارتباط با طرح هوشمند مدیریت جامع محدودیت‌ها باید بگویم که اولا مبنای این طرح شهر محور است نه شهرستان و نه استان محور چراکه در روی این موضوع بحث شد تا در اجرا کمترین مشکل را داشته باشیم. لذا پایه کار شهر محور است. شهرها نیز یا در زیر وضعیت زرد هستند و یا در شرایط زرد و نارنجی و قرمز هستند و شاخص ها اعلام شده است. شاخص‌ها نیز به این صورت است که هر شهری که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر بستری دارد در شرایط زرد است اگر ۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بستری هستند در وضعیت نارنجی است و اگر در هر شهری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ نفر در روز بستری هستند این شهر در وضعیت قرمز قرار دارد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه مشاغلی که مشمول محدودیت هستند شامل ۵ گروه اداری، تجاری یا بازرگانی،  آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها است، گفت: خواهش من این است که در شهرستان‌‌ها اعمال مقررات در همه گروه‌ها به صورت یکسان باشد. در گذشته گلایه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اعمال مقررات به صورت یکسان اعمال نشده است. باید بدون تبعیض و ملاحظه و با هماهنگی کامل اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از امروز ورود به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است، یعنی کسانی که اهل شهر نیستند برای ورود ممنوعیت دارند.اگر کسی وارد شهر نارنجی شد ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌کند و نیروی انتظامی هر ۲۴ ساعت یکبار هم می‌تواند این خودرو را جریمه کند. برای ورود یا خروج به شهرهای قرمز نیز یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است. در خصوص موارد اضطراری اعلام شده است که حتما ستادهای استانی و شهرستانی با محوریت فرمانداران و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی موارد اضطراری را مشخص کنند. این اختیار به استان‌‌ها داده شده است که مسائل اینها نیز حل و فصل شود.

رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از قبل اعلام شده الزامی است و با اعمال محدودیت نباید این موارد را نادیده بگیریم به ویژه در حمل و نقل عمومی و ناوگان حمل و نقل برون شهری باید پروتکل‌ها را رعایت کنند همچنین حمل و نقل عمومی بار و مسافر نیز ممنوع نیست.

ذوالفقاری تصریح کرد: ما می‌دانیم فشار در محدودیت‌ها بالاست، اما یک نکته را باید همه توجه کنند که وقتی ناقص اعمال محدودیت می‌کنیم هم محدودیت متوجه مردم می‌شود و همچنین نتیجه دلخواه را نمی‌گیریم طرح محله محور و خانواده محور باید اجرایی شود و همه اگر باهم حرکت کنیم نتیجه می‌گیریم اگر ناقص اجرا کنیم هر طرحی اجرا شود نتیجه دلخواه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز بسته پیشنهادی برای حمایت از کسب و کارهایی که در اجرای طرح محدودیت ها با مشکلات مواجه می‌شوند به ستاد ملی ارائه می‌کنیم. آن چیزی که مهم است این است که با همدیگر اگر تلاش کنیم وضعیت شهرمان از نارنجی به زرد و سفید برگردد. مبدا رفع محدودیت‌ها نیز همین بهتر شدن وضعیت شهرها است. در حال حاضر این محدودیت‌ها دو هفته اعلام شده اما منوط به وضعیت بیماری در هر شهر است. اگر مسئولان پای کار بیایند زودتر می‌توانند شرایط را از این وضعیت خارج کنند و شرایط عادی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز