خبرگزاری کار ایران

آغاز خشت‌گذاری نخستین مدرسه طرح آجر به آجر در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۳۴

آیین خشت گذاری و آغاز عملیات ساخت دبستان دو کلاسه شهید پاک‌نژاد روستای «جوغبند رمه چر» شهرستان ایذه به‌عنوان اولین مدرسه از پویش «آجر به آجر» در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فاطمه مهاجرانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور از برگزاری آیین خشت‌گذاری نخستین مدرسه که از محل پویش مردمی «آجر به آجر» تأمین اعتبارشده است، در شهرستان ایذه خوزستان خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه مدرسه شهید پاک‌نژاد روستای «جوغبند رمه‌چر» ایذه با مشارکت مردم نیکوکار و به‌ویژه خیراندیشان خوزستانی در پویش «مهر را با محرم آغاز کنیم» در راستای اجرای طرح «آجر به آجر» تأمین اعتبارشده است، خاطرنشان کرد: امروز توفیق نصیب ما شد که عملیات ساخت مدرسه شهید پاک‌نژاد آغاز شود و استان خوزستان اولین استانی باشد که این طرح را به ثمر می‌رساند.

مهاجرانی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلفی برای اجرای طرح و نهادینه کردن آن در جامعه همکاری داشتند و تاکنون بیش از ۱۲هزار نفر از نیک اندیشان خوزستانی بالغ‌بر ۲۰۰میلیون تومان برای اولین مدرسه این طرح یعنی همین مدرسه شهید پاک‌نژاد اختصاص داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: بیش از ۵۰درصد مبلغ کل پروژه که سهم خیرین بوده توسط این عزیزان تأمین‌شده است و این اولین پروژه از طرح «آجر به آجر» است که امیدواریم این راه ادامه پیدا کند و در سایر استانها نیز هرچه زودتر شاهد آغاز ساخت و بهره‌برداری از مدارس این طرح تحولی و نیکوکارانه باشیم.

وی یادآور شد: هزینه ساخت این دبستان دو کلاسه حدود ۴۰۰میلیون تومان برآورد شده است که بیش از ۲۰۰میلیون تومان آن با مشارکت مردم نیکوکار تأمین‌شده و مابقی هزینه‌ها از سوی دولت تقبل می‌شود.

در آیین خشت‌گذاری مدرسه شهید پاک‌نژاد مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش‌وپرورش خوزستان، جمعی از مسئولین استان و شهرستان و خیرین و مردم نیکوکار حضور داشتند.

گفتنی است، در پویش محرمی طرح آجر به آجر تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هم‌وطنان مشارکت کرده‌اند و مردم خیراندیش می‌توانند از طریق سامانه «مهر مدرسه» به آدرس mehremadrese. ir و یا مراجعه به ajorbajor. ir در مدرسه‌سازی مشارکت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز