خبرگزاری کار ایران

دیابتی‌ها در معرض خطر کرونا هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۶۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:شواهد نشان می‌دهد که مبتلایان به بیماری‌های مزمن همچون دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کوئید ۱۹ و عوارض ناشی از آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هفته‌ب دیابت بیان کرد: در هفته ملی دیابت به سر می بریم، امسال هفته‌ ملی دیابت در حالی برگزار می‌شود که علاوه بر عوارض و مشکلات دیابت، پاندمی کوید ۱۹ هم داریم و هر روز شاهد مرگ و میر تعدادی از بیماران دیابتی بر اثر ویروس کرونا هستیم.

وی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که مبتلایان به بیماری‌های مزمن همچون دیابت در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید ۱۹ و عوارض ناشی از آن هستند و در ایران میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیماران دیابتی ۱۷ و ۸ دهم درصد گزارش شده است. بنابراین لزوم موارد بهداشتی ماننده حفظ فاصله‌گذاری، شستشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حضور در اماکن پر ازدحام برای این بیماران بسیار حائز اهمیت است.

لاری افزود: همچنین توصیه به خود بیماران دیابتی این است که به منظور خودپایشی از اپلیکیشن آیدیا در گوشی‌های هوشمند به صورت رایگان استفاده کنند و از هرگونه فشار روانی استرس و اضطراب به طور جدی دوری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه و مشکل در تنفس حتماً به پزشک مراجعه کنند و از فعالیت‌های بدنی زیاد خودداری کرده و خواب شبانه خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: داروهای مورد نیاز خود را به میزان کافی در اختیار داشته باشند، توجه کنند هر گونه عفونت ممکن است قند خون را بالا برده بنابراین باید به صورت جدی به مصرف آب اقدام کنند.

لاری بیان کرد: بنابراین باید رژیم غذایی متنوع و متعادل داشته باشند تا مقدار قند خون خود را ثابت نگه دارند و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند و مصرف غذاهای شیرین سرخ شده، کربوهیدرات و چربی را محدود کنند و مصرف روزانه ۲ الی ۳ سه عدد میوه و پروتئین‌های بدون چربی را در دستور کار خود قرار دهند و در نهایت داشتن فعالیت بدنی روزانه برای مبتلایان به دیابت امر ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز