خبرگزاری کار ایران

قبادی دانا خبر داد:

۳۵۰ هزار مددجوی روستایی و عشایر سازمان بهزیستی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۶۱

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۵۰ هزار مددجوی روستایی و عشایر سازمان بهزیستی و کمیته امداد تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: خدا را شاکریم که شرایطی فراهم شد برای اینکه مددجویان شریف و با فضلیت سازمان بهزیستی بتوانند در مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: با تسهیلات خوبی که دولت فراهم کرده است شاهد بودیم که در روزهای گذشته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مددجویان حاضر در روستاها و عشایر مشمول بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه بخشی از مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد به عنوان سازمان‌های حمایتی در روستاها حضور دارند این زمینه مهیا شد که این افراد نیز از این امکانات بوجود آمده استفاده کنند. البته در گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از مددجویان ما از جمله زنانی که سرپرست خانوار بودند و یا فرزندان سازمان بودند و در روستاها ساکن بودند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داشتند که البته ۱۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت کرده است و ۵ درصد که باید بیمه شده پرداخت می‌کرد سازمان بهزیستی از محل اعتبارات خود پرداخت می‌کرده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تفاهم نامه با صندوق بیمه روستاییان گفت: براساس این تفاهم نامه تعداد ۳۵۰ هزار نفر دیگر از مددجویان ساکن در روستاها و عشایرانی که از مددجوی سازمان بهزیستی هستند تحت پوشش این بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند و می‌توانند علاوه بر بحث بیمه درمان از شرایط بازنشستگی هم برخوردار شوند و همچنین مسائلی مانند شرایط فوت یا از کارافتادگی ایجاد شود می‌توانند از امکانات بیمه بهره‌مند شوند.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: از این ۳۵۰ هزار نفر، حدود ۳۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت هستند و حدود ۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان عزیز سازمان هستند. با این امکان شرایط تامین اجتماعی برای این افراد با همکاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر بیش از پیش فراهم می‌شود. سن این افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و این تفاهم نامه شرایطی را فراهم می‌کند که این افراد بعد از دوران بازنشستگی از حقوق و مزایای بازنشستگی برخوردار شوند. هدف ما نیز این است که وابستگی مددجویان به مستمری به حداقل برسد و یکی از راه‌ها این است که با امید به آینده در سنین بالای ۵۰ سال و در زمانی که بازنشسته می‌شوند بتوانند امکانات حداقلی را بدون وابستگی به مستمری فراهم کنند.

وی ادامه داد: نهادینه شدن این بیمه می‌تواند شرایط خوبی را برای مددجویان در معرض آسیب سازمان بهزیستی و کمیته امداد رقم بزند. امیدوارم با همکاری دولت و تامین اعتبارات لازم بعد از یکسال هم این روال ادامه پیدا کند و حق بیمه سهم بیمه شده به طور کامل توسط دولت در سال‌های بعد نیز تامین شود. در حال حاضر براساس این تفاهم نامه حق بیمه برای یکسال توسط دولت پرداخت شده و تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز