خبرگزاری کار ایران

گزارشی از ابتلا دانش‌آموزان به کرونا در امتحانات نهایی و کنکور ارائه نشده

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۱۳۷

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه از دانش‌آموزان مراقبت می‌کند،‌ گفت: مراقبتی که در مدرسه از دانش‌آموزان می‌شود کمتر از مراقبتی که در جامعه از آنان می‌شود نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: محیط زندگی ما به شدت ماهیت پویایی است، تغییرات بسیار سریع، پرشتاب، گسترده و متنوع هستند که دائماً پدیده‌هایی که با آن سر و کار داریم تغییر پیدا می‌کند. دائماً نقشه‌ها و مسئولیت‌های نوین در حال پدید آمدن است و کیفیت ایفای نقش‌های قبلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر حواسمان نباشد این تغییرات هم سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی نسل ما را در معرض خطر قرار می‌دهد و به سرعت افراد را از  یک موجود فعال به یک موجود منفعل، از یک موجود تأثیرگذار به یک موجود تاثیرپذیر و به یک انسان مستاصل تبدیل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نسل جدید ما باید از این تغییرات مصون باشد و مورد مراقبت قرار بگیرد. یکی از دغدغه‌های مهم این است که بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان می‌تواند در این خصوص کمک کننده باشد.

حاجی میرزایی گفت: دانش‌آموزان ما نسبت به دیگران بیشتر در معرض مخاطرات هستند و نیازمند این هستند که مورد توجه قرار بگیرند. ما در آموزش و پرورش این مسئولیت را متوجه خودمان می‌دانیم که باید حواسمان به دانش آموزان باشد و از این رو طرح نماد را اجرا می‌کنیم. بهترین شرکت‌کننده‌های ما در این طرح شما و انجمن اسلامی دانش آموزان هستید.

وی افزود: در درجه اول باید بچه‌‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مراقب خودشان باشند که آسیب نبینند و در درجه دوم باید فعال باشند تا دیگران را نجات دهند و به آنها کمک کنند. این عرصه نیازمند توجه و مراقبت بیشتر است. به نظرم جای این کارها خالی است و نیازمند این هستیم که به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما و جهان در برابر یک پدیده غیر منتظره قرار گرفتیم که همه اهداف و ماموریت‌های ما را در معرض خطر قرار داده است، نه ما تجربه‌ای در این زمینه داشتیم و نه دنیا. همه برنامه‌های ما مبتنی بر حضور دانش‌آموزان در مدرسه بوده است البته امروز همچنان نظر ما این است که هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری را بگیرد. 

حاجی میرزایی گفت: مدرسه از دانش آموزان مراقبت می‌کند مراقبتی که در مدرسه از دانش‌آموزان می‌شود کمتر از مراقبتی که در جامعه از آنان می‌شود نیست. اگر بنا شده به هر دلیلی دانش آموزان به مدرسه نیایند، اما مدرسه نباید به هیچ عنوان تعطیل شود زیرا مدرسه محل پیوند ما و خانواده‌ها و دانش‌آموزان است و اگر مدرسه را تعطیل کنیم یعنی حلقه اتصال را از بین برده‌ایم. 

وی افزود: جامعه ما در مقابل تکان‌هایی که به آن وارد می‌شود نباید آسیب ببیند و باید بتواند در جای خودش باشد. ما اکنون به سرعت در صدد شکل گیری یک تعادل جدید هستیم که کارمان را درست انجام بدهیم. یکی از کسانی که باید در این عرصه به میدان بیاید شماها در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هستید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما باید همه تلاشمان را بکنیم که آموزش و جامعه در مقابل وقوع آسیب‌ها تعطیل نشود. جامعه زنده جامعه‌ای  است که در مقابل بحران‌ها ایستادگی دارد و می‌تواند به کارهای خود ادامه دهد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات مدارس در سال تحصیلی گذشته گفت: ما امتحانات نهایی را با ۷۰۰ هزار نفر طی سه هفته برگزار کردیم و هیچ مشکلی هم جهت شیوع کرونا گزارش نشد.کنکور هم در تابستان برگزار شد و طبق کنترل وزارت بهداشت مشکلی گزارش نشده است بنابراین  تا جایی که می‌توانیم کاری که باید حضوری انجام دهیم را حضوری انجام خواهیم داد مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه آن را به ما ندهد که ما هم از آن تبعیت خواهیم کرد.

حاجی میرزایی در پایان گفت: حذف تصویر قرآن در یکی از کتب درسی ربطی به سند ٢٠٣٠ نداشته و افرادی که این کار را کرده‌اند مخالف ٢٠٣٠ هستن اما به هر حال اجرای کار خوب نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز