خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

اولین گام ما باید کاهش بار بیمارستان‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۸۶

وزیر بهداشت گفت: اولین گام ما باید کاهش بار بیمارستان ها باشد که این مهیا نخواهد شد مگر اینکه با تشدید فاصله گذاری، اعمال پروتکل‌های گسترده تر، آموزش همگانی و از همه مهمتر بیمار یابی گسترده و درمان سرپایی برای کاهش بار بیمارستان‌ها اقدام کنیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان های سراسر کشور، در محل وزارت کشور گفت: ما در اعمال محدودیت قصد مزاحمت برای کسی و تعطیلی کسب و کار ها را نداریم اما معتقدیم تطویل حضور این بیماری، مهلک ترین آفت برای اقتصاد، مسائل سیاسی، اجتماعی کشور است اما مع الوصف ما جزء اولین کشورهایی بودیم که توانستیم پروتکل هایی را تدوین کنیم که اقتصاد کشور در کنار مدیریت بیماری کمترین آسیب را ببیند. اکنون هم در هر شرایطی، تامین خدمات برای مردم تعطیل نمی شود.

وی خطاب به فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه بهداشت سراسر کشور تاکید کرد: ما باید در کوتاه‌ترین زمان محدودیت‌ها را اعمال کنیم و بهترین جایزه برای مدیرانی که در این عرصه خوب کار کنند، این است که وضعیت حوزه استحفاظی این مدیران از قرمز به نارنجی، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید تبدیل شود.

نمکی افزود: ما این تجربه را در مرحله نخست کنترل بیماری داشتیم و همه عوامل در کشور اثبات کردند که در کمتر از دو ماه چه اتفاق بزرگی به عنوان یک نشانه از این همدلی و وفاق رقم خورد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: امروز هم به لطف خداوند با همدلی و وفاق و رهنمودهایی که مقام معظم رهبری فرمودند و تشکیل یک ساختار جدید این کار را بهتر از گذشته به پیش خواهیم برد.

وی اظهار داشت: اولین گام ما باید کاهش بار  بیمارستان ها باشد که این مهیا نخواهد شد مگر اینکه با تشدید فاصله گذاری، اعمال پروتکل‌های گسترده تر ، آموزش همگانی و از همه مهمتر بیمار یابی گسترده و درمان سرپایی برای کاهش بار بیمارستان‌ها اقدام کنیم.

نمکی تصریح کرد: انتظار ما این است که در یک زمان یکماهه بتوانیم با کاهش موارد بستری فرصت بیشتری را برای همکاران نظام سلامت فراهم کنیم تا بتوانند به بیماران بستری بهتر برسند و بعد از آن بتوانیم به یک شرایط عادی برگردیم.

وزیر بهداشت افزود: در روند این مبارزه، کلانشهرها و حاشیه شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. حاشیه شهرها یکی از نقاط مهم و آسیب پذیر ما است که با ۱۲ میلیون جمعیت باید در ساختار ارائه خدمات به شکل ویژه ای نسبت به آن نگاه کنیم و اگر نیاز باشد با کمک همدیگر زیرساخت‌های موقت قرنطینه و بیمه‌ای برای آنها ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز