خبرگزاری کار ایران

ادامه چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین تا پایان آذر

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۴۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین گفت: فصل چرای پائیزه در مراتع قشلاقی شهرستان ورامین که از اول آبان ماه سال جاری آغاز شده تا پایان آذرماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، اصغر سپه وند با بیان این مطلب افزود: شهرستان ورامین دارای 196 هزار هکتار مرتع است که ظرفیت مجاز چرای دام در این مراتع 33 هزار واحد دامی است.

وی ادامه داد: با هدف احیای مراتع، عملیات بیولوژیکی احیایی با عنوان ایجاد هلالی های آبگیر همراه با بذرکاری در سطح 1500هکتار از مراتع سیاهکوه شهرستان ورامین به مرحله اجرا درآمده که به منظور حفظ پوشش گیاهی، این مراتع امسال تحت پوشش حفاظت و قرق قرار دارد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های قرچک و ورامین اظهار داشت: با توجه به اهمیت احیای مراتع، امسال هم عملیات بیولوژیکی برای مراتع سیاهکوه در سطح 200 هکتار پیش بینی شده است که پس از انجام مراحل مناقصه و عقد قرارداد با پیمانکار این پروژه اجرائی خواهد شد.

سپه وند از اجرای مدیریت چرا با هدف نظارت بر دام های مجاز خبرداد و در این باره بیان داشت: به منظور جلوگیری از ورود دام های غیرمجاز شامل دام های فاقد پروانه، مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل چرا، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام با تشکیل اکیپ های گشت و مراقبت مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در حال اجرا است و این اکیپ ها به صورت شبانه روزی مراتع شهرستان ورامین را تحت نظارت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قاچاق چوب های تاغ و ورود دام غیر مجاز به مراتع فوراً مراتب را از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز