خبرگزاری کار ایران

هوای تهران قابل قبول است/ پیش‌بینی کاهش کیفیت هوای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۴۹۴

شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۹۳ قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه آلودگی برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۰ قرار داشت و هوا برای تهرانی‌ها قابل قبول بود. 

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز دوشنبه (۲۶ آبان ۹۹) با توجه به برقراری جو نسبتاً پایدار و آرام طی ساعات گذشته همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و در بیشتر مناطق شاهد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود. با تداوم این وضعیت جوی وعدم وزش باد مؤثر در طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوای بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. 

در شامگاه دوشنبه با افزایش ترافیک و تجمع آلاینده‌ها، انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هرچند در اواخر وقت دوشنبه با افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود. در صبح روز سه‌شنبه (۲۷ آبان ۹۹) با کاهش تندی باد و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افرایش پیدا کرده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. با حاکمیت جو آرام و پایدار در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود تجمع آلاینده‌ها و افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از تردد خودروها سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز