خبرگزاری کار ایران

اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز آبعلی دماوند آماده بهره‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۰۱

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیلاب و فرسایش خاک در حوزه آبخیز آبعلی این شهرستان به مرحله اجرا درآمده بود، از پیشرفت فیزیکی صد در صدی برخوردار و آماده بهره برداری شده است.

به گزارش ایلنا، جمشید جویباری با اعلام این مطلب افزود: در این حوزه آبخیز عملیات مکانیکی شامل احداث 4 بند سنگی – گابیونی به حجم 700 مترمکعب، 2 بند سنگی- ملاتی به حجم 600 مترمکعب، مرمت و بازسازی 2 بند احداث شده سال های گذشته به حجم 500 مترمکعب و ایجاد سازه های خشکه چین به حجم 500 مترمکعب اجرائی شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، این مسئول منابع طبیعی شهرستان دماوند به برخی مزایای اجرای پروژه های آبخیزداری اشاره کرد و ابراز داشت: با اجرای پروژه های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب و فرسایش خاک، شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی، مهار روان آب ها و بهبود وضعیت پوشش گیاهی خواهیم بود.

گفتنی است در پی بارش های اخیر تمامی بندهای ایجاد شده در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند آبگیری شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز