خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات و بخشودگی مالیاتی تا سقف ۵۰ درصد به غرفه‌های آسیب‌دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۳۷

اعضای شورای شهر تهران با اعطای تسهیلات و بخشودگی مالیاتی تا سقف ۵۰ درصد به غرفه‌هایی که به واسطه کرونا تعطیل نشده‌اند اما دچار کاهش درآمد شده‌اند، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ اعضای شورای شهر تهران «اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» را مورد بررسی قرار دادند. 

بهاره آروین درباره این لایحه گفت: ما در شرایط کرونایی به شهرداری اجازه داده بودیم در قالب یک لایحه در مورد واحدهایی که با تعطیلی مواجه شده‌اند تسهیلاتی را در نظر بگیرد. در این لایحه موردی را در نظر نگرفته بودیم و این مورد مربوط به واحدهایی بود که تعطیل نشده‌اند اما با کاهش جدی درآمد مواجه شده‌اند. واحدهای واقع در مجتمع‌های ایستگاهی مترو، اماکن ورزشی و از این دست موارد مشمول این بند هستند. 

او با بیان اینکه هر سه کمیسیون برنامه و بودجه، فرهنگی و اجتماعی و عمران و حمل و نقل با اصلاحیه لایحه و اینکه این واحدها هم مشمول تسهیلات شوند موافق بودند ادامه داد: ما پیرو دغدغه‌های دوستان شهرداری دو مورد را به متن لایحه اضافه کردیم، معاونت مالی شهرداری تهران قرار است با همکاری معاونت‌های ذی‌ربط دستورالعمل اجرایی در رابطه با اینکه کدام واحدها باید طی چه فرایند اجرایی مشمول تسهیلات شوند، یک دستورالعمل اجرایی تهیه کند که ما عبارت «ظرف مدت دو هفته» را به متن اضافه کردیم و درخواستمان از شهرداری این است که هماهنگی کامل را برقرار کند تا دستورالعمل اجرایی هرچه سریع‌تر تهیه شود.

آروین ادامه داد: یک ابهام هم در انتهای متن لایحه بود که با همکاری هر سه کمیسیون اصلاح شد و با عبارت «صرفا تا سقف ۵۰ درصد» بر سقف بخشودگی مالیاتی و تسهیلاتی که به واحدهای دچار آسیب مالی اعطا خواهد شد تصریح شد. امیدوارم سریع‌تر این لایحه را به تصویب برسانیم تا مشکل بهره برداران غرف و کسانی که این واحدها را از شهرداری اجاره کرده‌اند حل شود. 

به گزارش ایلنا،‌ در نهایت کلیات این اصلاحیه با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز