خبرگزاری کار ایران

در هیات دولت بررسی می‌شود؛

پیشنهادهایی برای تامین اشتغال و مسکن ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۹۰

بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت موضوع تأمین اشتغال و مسکن و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایثارگران، پیشنهادهایی را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای انجام وظایف و تحقق اهداف خود، با وجود مشکلات موجود در حوزه مسکن و اشتغال ایثارگران، همواره تلاش خود را به منظور حفظ جایگاه خود به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی به کار بسته است.

در همین راستا وجود قوانین حمایتی مؤثر در کشور، طراحی و اجرای برنامه های عملیاتی در جهت اجرای برنامه های ۳۴ گانه ابلاغی رئیس جمهور از سوی این بنیاد از جمله انجام تفاهم نامه با وزارت خانه ها و استانداری ها، استفاده از ظرفیت­ های بالقوه ای که در استان ها و شهرستان ها وجود دارد و تشکیل کارگروه های اشتغال، مسکن، درمان و .... کمک شایانی به رفع مشکلات جامعه ایثارگری نموده است.

ولی بررسی آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان نشان می دهد به جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها و همچنین وظایف مرتبط با امور ایثارگران توجهی نشده است.

از جمله اینکه با وجود تاکید مصوبه سال ۱۳۹۵ دولت درخصوص بند (ک) ماده (۹) آیین نامه فوق بر «برنامه ریزی و پیشنهاد برای تامین مسکن ایثارگری و در راستای تحقق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با هماهنگی و پیگیری بنیاد مذکور» به عنوان یکی از وظایف کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، متأسفانه طی همین آیین نامه منسوخ شده است.

همچنین با توجه به صراحت های قانونی درخصوص به کارگیری ظرفیت ۲۵ درصد استخدام کشور و اولویت های قانونی ایثارگران در طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها که تا قبل از این آیین نامه عضو اصلی بوده اند، حذف گردیده اند.

علاوه بر این، لحاظ نمودن بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان عضو متغیر درکارگروه مذکور باعث نادیده گرفتن جایگاه این بنیاد به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است.

بنابراین باتوجه به موارد فوق، بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت موضوع تأمین اشتغال و مسکن و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایثارگران، سه پیشنهاد زیر را به هیات دولت ارائه نموده است:

الف- اضافه شدن بند (ک) مورد اشاره با مضمون «برنامه ریزی و پیشنهاد طرح ها برای تأمین مسکن ایثارگری و در راستای تحقق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین با هماهنگی و پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران» به ماده (۸) وظایف کارگروه زیر بنایی توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست به عنوان وظیفه اصلی.

ب- عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها درکارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان بعنوان عضو اصلی همانند سنوات گذشته.

ج- عضویت بنیاد شهید و امورایثارگران استان ها در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به عنوان عضو اصلی. 

این پیشنهادها مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت طی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز