خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

محوریت سیاست‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها انس با قرآن و تعمیق باورهای دینی است

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۸۶۰

غلامرضا غفاری در افتتاحیه جشنواره قرآنی "مُلک" تاکید کرد: در سیاست‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراگیر شدن فضای قرآنی، انس با قرآن و تعمیق باورهای دینی در میان دانشجویان اهمیت فراوان دارد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاحیه این جشنواره در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، در ارتباطی برخط، ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی عنوان کرد: امید است که ما بتوانیم آنچه را که ایشان سال‌های سال مورد توجه و پژوهش قرار داده‌اند در فضاهای دانشگاهی و مراکز آموزش عالی به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: تلاش ما و مسئولان دانشگاه‌ها بر این است که تنوع بیشتری به فضاها و فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها دهیم تا فرصت کافی برای مشارکت حداکثری دانشجویان عزیز در این برنامه‌ها را محیا سازیم.

غفاری ادامه داد: قرآن کتابی آسمانی است که برای هر زمان و هر مکانی، در هر شرایطی سخنی برای گفتن دارد و راهگشای تمام امور است؛ لذا تمامی فعالیت‌ها قرآنی در کشور و دانشگاه‌ها باید معطوف به فهم قرآن و استراج درون مایه و رهنمودهای آن باشد که نظام‌نامه اخلاقی و سبک زندگی دینی را برای جوامع انسانی فراهم می‌سازد.

وی در پایان اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها انجام می‌شود برای سایر مراکز بسیار درخور اهمیت است؛ امید داریم به زودی با فضایی مواجه شویم که این جشنواره‌ها و مراسم‌ها به صورت حضوری و در محیط دانشگاه انجام شود تا بتواند بیش از پیش دانشجویان را با راه و رسم قرآن آشنا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز