خبرگزاری کار ایران

وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک غرب زیر ذره‌بین محیط زیست تهران

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۶۷۱

مسئول گشت و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به بازدید از محدوده منطقه ۲ و تصفیه خانه فاضلاب شهرک غرب گفت: بر اساس بررسی های انجام شده بوی نامطبوعی از این تصفیه خانه استشمام نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس موسی نژاد با اشاره به اینکه یکی از نقاط حساس و استراتژیک موجود در محدوده منطقه ۲، تصفیه خانه فاضلاب شهرک غرب است، گفت: طی بازدیدی مشترک با همراهی کارشناس معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست تهران از تمامی نقاط تصفیه خانه  فاضلاب شهرک غرب پایش به‌عمل آمد.

وی با بیان اینکه از خروجی پساب نمونه گیری و به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد تا از طریق آزمایشگاه معتمد پاسخ نمونه گیری اعلام شود، تصریح کرد: برابر گشت و بازدید انجام شده بوی نامطبوع استشمام نشده است و سرریز پساب هم از طریق خط لوله متناسب با خروجی به سمت تصفیه‌خانه جنوب هدایت می‌شود.

مسئول گشت و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه اظهارکرد: با اجرای طرح توسعه و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرک غرب، ظرفیت فاضلاب ورودی به ۱۲۷ هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسید و حجم پساب تولیدی در سال ۴۵ میلیون مترمکعب خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران موسی نژاد ادامه داد: در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب برای آبیاری فضای سبز برج میلاد و پارک پردیسان به کار گرفته می‌شود و در افق طرح نیز شهرداری‌های مناطق ۲و۶ تهران برای خرید پساب اقدام خواهند کرد.

به گفته وی در حال حاضر ظرفیت تصفیه برای جمعیت ۱۸۰  هزار نفر در حال فعالیت است که سر ریز پساب نیز از طریق لوله ۸۰ اینچ به تصفیه‌خانه جنوب هدایت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز