خبرگزاری کار ایران

۳۰ هکتار از اراضی ملی شمیرانات از ید متصرفان خارج شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۲۹۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از رفع تصرف و خارج شدن بیش از ۳۰ هکتار اراضی ملی این شهرستان از ید متصرفان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسن شکری با اعلام این خبر افزود: 30 هکتار از این اراضی در اجرای 28 فقره حکم قطعیت یافته قضائی و حدود 3 هزار مترمربع دیگر نیز در راستای اجرای 3 فقره تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با هماهنگی مقام قضائی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: این تصرفات که توسط افراد سودجو در پلاک های مختلف بخش های لواسانات و رودبار قصران شهرستان شمیرانات انجام شده بود با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و نیروی انتظامی علاوه بر عملیات اجرای احکام و رفع تصرف، تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه در بحث حفاظت از عرصه های ملی رویکرد پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: در این خصوص تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

شکری نقش مردم را در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: بهترین حفاظت کننده عرصه های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی را در حفظ این مواهب الهی دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و آنها باید در حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند مشارکت داشته باشند.

وی تأکید کرد: فرهنگسازی درخصوص حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی یکی از مؤلفه های مهم و ضروری بشمار می آید که در این ارتباط نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه های ملی فوراً مراتب را از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.                             

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفتنی است شهرستان شمیرانات دارای 140هزارهکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز