خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

ارائه اتاق‌های مجازی به اساتید دانشگاه تهران/ تعویق در تحویل خوابگاه‌ها به دانشجویان تحصیلات تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۰۲۶

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: طی همین دو سه هفته اخیر نتوانستیم به دانشجویانی که به آزمایشگاه نیاز دارند، خوابگاه بدهیم و این روند کمی تاخیر داشته، اما در حال پیگیری است.

«محمود نیلی احمد آبادی» رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت آموزشی این دانشگاه و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌ها و دانشگاه، با توجه به محدودیت‌های شدیدتری که در شهر تهران اعمال شده است، توضیح داد: در دانشگاه تهران آموزش به هیچ وجه معلق و تعطیل نشده است. تنها مساله‌ای که شاید کمی به تعویق افتاده باشد، بحث ارائه خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی تصریح کرد: کار یک سری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آن دسته‌ای که نتوانستیم به آنها خوابگاه بدهیم کمی به تعویق افتاده که در حال پیگیری آن هستیم. ما فقط طی همین دو سه هفته اخیر نتوانستیم به دانشجویانی که به آزمایشگاه نیاز دارند، خوابگاه بدهیم و این روند کمی تاخیر داشته است، اما به طور کل حدود هزار دانشجو در خوابگاه‌ها هستند و با رعایت پرتکل‌ها به آزمایشگاه می‌آیند.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص ادامه فعالیت‌ پارک‌های علم و فناوری این دانشگاه بیان کرد: برنامه‌های دیگر دانشگاه مثل اقدامات پارک‌های علم و فناوری، کلیه کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی و یا حتی در صورت نیاز حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست. 

نیلی احمدآبادی با اشاره به ارائه اتاق‌های مجازی به هر یک از اساتید که مایل به آموزش الکترونیکی هستند، توضیح داد: در این میان ما تلاش کردیم برای هر کدام از اساتید که متقاضی آموزش الکترونیکی هستند، یک اتاق مجازی ارائه دهیم تا بتواند با دانشجویان ارشد و دکترای خود ارتباط داشته باشند و آنها را راهنمایی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت‌های دو هفته‌ای در تهران، وضعیت دانشجویانی که متقاضی خوابگاه و آزمایشگاه هستند، چه خواهد شد؟ گفت: ماندن در خوابگاه‌ها به تمایل خود دانشجویان بستگی دارد و از نظر ما ایرادی ندارد و  آنها می‌توانند در خوابگاه بمانند، از طرفی ما برنامه ریزی کردیم، تعداد افراد در اتاق را به حداقل برسانیم تا مشکلی برای دانشجویان پیش نیاید. 

رییس دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که بعد از گذشت ۹ ماه، همچنان دانشجویان درخصوص سرعت اینترنت مشکل دارند، از طرفی با ابلاغ ممنوعیت استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای اساتید و دانشجویان، زمینه دسترسی آنها محدودتر شده است. برای این مشکل چه تدبیری اندیشیده شده است؟ گفت: در خصوص وضعیت اینترنت دانشگاه تهران باید بگویم که ما فقط روز یکشنبه دو هفته گذشته با مشکل مواجه شدیم، که بعد از این مساله پهنای باند را افزایش دادیم. البته فکر می‌کنیم آن روز اینترنت کل کشور مشکل داشت.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: طبق گزارشی که به تازگی دریافت کردم، مشکلی از بابت اینترنت نبود و قبل از ورود دانشجویان جدید هم مشکلی نداشتیم، مگر این که فردی در یک منطقه دور افتاده‌ای مشکل اینترنتی داشته باشد. 

رییس دانشگاه تهران در واکنش به ممنوعیت استفاده از پیام رسان‌های خارجی توسط اساتید و دانشجویان، گفت: ما اصرار داریم دانشجویان به سیستم‌ e_learn (یادگیری الکترونیکی) بیایند، زیرا در این سیستم کلاس‌ها ضبط می‌شود و دانشجو می‌تواند بعدها از آن استفاده کند. ضمن اینکه در این سیستم حضور و غیاب‌ها صورت می‌گیرد و کلاس‌ها نظم دارند. در این میان تلاش شده، ساعت آموزش و کلاس‌ها مقداری انعطاف پذیر شود و مشکل اینترنت به وجود نیاید یا کاهش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز