خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران:

اعطای بورسیه تحصیلی به ۲۲ دانشجوی افغان به یاد حمله تروریستی در دانشگاه کابل

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۶۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اعلام کرد: به ۲۲ نفر از دانشجویان افغانستانی بورسیه تحصیلی اعطا می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد، یادواره قربانیان حمله تروریستی به دانشگاه کابل به میزبانی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع دانشگاهی ولایت برگزار شد.

آقامیری در این مراسم ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ تن از قربانیان حمله تروریستی به دانشگاه کابل، خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: شما دانشجویان باید پیام رفع جهل و ترویج روشنگری را به گوش جهانیان برسانید تا جاهلان و ظالمان حق زندگی انسانهای بیگناه را سلب نکنند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید از وقوع این حادثه متاثر و متاسف باشد، اظهار کرد: آنچه که ما را آزار می‌دهد این است که چرا کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان و ایران با وجود اینکه با داشتن منابع طبیعی فراوان و دسترسی به همه جهان در بهترین نقطه از کره زمین قرار دارند باید در چنین جایگاهی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وقوع چنین وقایع ناگوار در سطح جهان ناشی از جهل است، تصریح کرد: چند صد سال تلاش استعمار در این است که ما را در جهلی قرار دهند که غیر اصولی فکر کنیم وگرنه چرا کشوری مثل افعانستان با مردمی با ضریب هوشی بسیار بالا و داشتن سرزمینی مملو از نعمت‌های خدادادی برای یک زندگی آرام باید در چنین شرایط بحرانی بسر ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ منطقی برای کشتن یک هموطن بیگناه در این اتقاق غم انگیز وجود ندارد، افزود: نه آن کسانی که  کشتند، نه آن افرادی که دستور کشتار دادند و نه آن دانشجویانی که کشته شدند، هیچکدام نمی‌دانند برای چه؟!  فقط آن کسانی که برنامه ریزی کرده‌اند می‌دانند و جز این نیست که به جای روشنگری؛ «جهل مقدس» و « جهل فقر» حاکم  بود و البته رنگ و بوی دینی هم به خود دارد. 

آقامیری ضمن ابراز همدردی با دانشجویان افغانستانی حاضر در جلسه و خانواده‌های بازماندگان در هشتگ# جان_ پدر_ کجاستی  قطعه شعری تقدیم کرد و گفت: ما به عنوان کشور همسایه در این حادثه مسئولیم، مردم افغانستان و همچنین تمام رهبران دینی جهان در وقوع این حادثه مسئولند و درسی که باید بگیریم این است که بیش از گذشته در ترویج روشنگری بکوشیم و با جهل جاهلان و ظلم ظالمان مبارزه نماییم. 

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اعلام کرد که به ۲۲ نفر از دانشجویان افغانستانی بورسیه تحصیلی اعطا می شود.

بر اساس این گزارش، سه تن از دانشجویان افغانستانی واحد تهران مرکزی آقایان: بشیر احمد محمدی و عزیز آخوندزاده ( دانشجویان کارشناسی ارشد رشته امور بین الملل) و رضا حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی ) با شعار «مارا نکشید_ گلوله کم میاورید_ ما زیاد هستیم» علاوه بر محکوم کردن این حادثه جانگداز، متون و اشعاری را به بازماندگان و  قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل تقدیم کردند.

گفتنی است؛ شمع افروزی به مناسبت یادبود قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز