خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۸۷ محتکر اقلام ضروری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۸۸۴

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۸۷ محتکر اقلام ضروری از ابتدای سال تاکنون در گیلان خبر داد و گفت: شناسایی و برخورد با محتکران کالا در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سردار «عزیزاله ملکی» اظهار داشت: در راستای مبارزه با برهم زنندگان نظم اقتصادی، اقدامات همه جانبه برای شناسایی و برخورد با محتکران کالا در دستور کار پلیس قرار دارد. 

فرمانده انتظامی گیلان در تشریح عملکرد پلیس استان در راستای مبارزه با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی از ابتدای سال تاکنون به دستگیری ۴۲ نفر از محتکران اشاره کرد و تصریح کرد: با اشراف و رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته توسط ماموران انتظامی استان، ۲۴۵ هزار و ۹۸۲ قطعه انواع ماسک احتکار شده در گیلان کشف شده است. 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه عده‌ای از اخلالگران اقتصادی با احتکار اقلام ضروری بهداشتی در دوران کرونا سعی در سودجویی داشتند، افزود: با توجه به اینکه برخورد با محتکران از اهداف نیروی انتظامی است از ابتدای سال تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۶۰ عدد انواع دستکش بهداشتی توسط پلیس گیلان کشف شده و محتکران با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. 

وی از کشف ۴ هزار و ۶۳۱ لیتر الکل و ۲۲۵ هزار و ۳۹ لیتر انواع ماده ضدعفونی احتکار شده تاکنون در گیلان خبر داد و بیان داشت: اصلی‌ترین رکن مبارزه با محتکران اقلام ضروری، انسجام دستگاه‌های اجرایی در این امر است. 

سردار ملکی با اشاره به دستگیری ۴۵ نفر از محتکران مواد غذایی گفت: در این خصوص ۹ هزار و ۳۰۹ کیلوگرم روغن خوراکی، ۶۰۸ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های گوشتی، ۴ هزار و ۹۲۵ کیلوگرم انواع مواد خوراکی و ۱۱۸ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم غلات احتکاری توسط پلیس گیلان کشف شده است. 

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۷ پرونده احتکار مواد غذایی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شده تصریح کرد: ارزش ریالی مواد غذایی کشف شده ۱۸۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۵۸۵ هزار ریال است. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی در پایان با قدردانی از همکاری آگاهانه مردم با پلیس، از شهروندان وظیفه‌شناس خواست در صورت مشاهده یا اطلاع از احتکار کالا و لوازم اساسی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز