خبرگزاری کار ایران

تسلیت رئیس و اعضای شورای شهر تهران به مناسبت درگذشت داود فیرحی

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۳۷۵

رئیس و اعضای شورای شهر تهران در پیام‌هایی درگذشت داود فیرحی نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، رئیس و اعضای شورای شهر تهران در پیام‌هایی درگذشت داود فیرحی نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران را تسلیت گفتند.

 تسلیت محسن هاشمی رفسنجانی

بازگشت همه بسوی اوست

درگذشت متفکر برجسته حوزه و دانشگاه، جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر داود فیرحی موجب تاثر گردید.

اینجانب از طرف خود و خانواده آیت الله هاشمی این ضایعه را به خانواده محترم فیرحی تسلیت عرض نموده، برای این شخصیت کم نظیر علمی غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه حق آرزومندم.

تسلیت سید ابراهیم امینی

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

خبر تلخ و غیرمنتظره درگذشت عالم اندیشمند و نواندیش دینی و متفکر اندیشه سیاسی، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر داود فیرحی برای اندیشه و تفکر ایرانی ثلمه‌ای بزرگ بود و اینجانب را نیز همچون دیگر اعضای جامعه علوم انسانی کشور در بهت فرو برد.

فیرحی علاوه بر دارا بودن دانش و تالیفات ارزشمند، اندیشمندی آزاداندیش، آزاده و متخلص به صفات ارزنده اخلاقی بود که جایگاه ایشان را در میان متفکران اندیشه سیاسی و علوم انسانی والاتر می‌نمود و غم از دست دادن او را دو چندان می‌ساخت. ضایعه از دست دادن این دانشمند حوزه و دانشگاه در زمانی بر تارک علوم انسانی کشور وارد شد که فقدان عالم و فاضلی جامع‌الاطراف همچون فیرحی در حوزه و دانشگاه به شدت حس می‌شود و اگر بازی زمانه ما را از نعمت داشتن او بی‌نصیب نمی‌گذاشت، جامعه علمی و دانشگاهی کشور شانس این را داشت که تا چند دهه دیگر از چشمه جوشان اندیشه ایشان بهره‌مند گردد.

اینجانب ضایعه درگذشت جناب دکتر فیرحی را به خانواده، دوستان و نزدیکان ایشان و جامعه دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت گفته،  از درگاه حضرت حق برای ایشان آمرزش و برای بازماندگانش صبر و اجر مسالت دارم.

تسلیت زهرا صدراعظم نوری

استاد برجسته دانشکده حقوق و علوم سیاسی، اقای دکتر داوود فیرحی، سحرگاه امروز پس از تحمل دوره کوتاه بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت. اینجانب با تاسف و تالم و  همدردی به خانواده محترم،یاران، دوستداران ایشان و جامعه دانشگاهی و علمی کشور تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای خانواده و دوستداران ایشان صبر و شکیبایی مسالت دارم.

 پیام تسلیت محمد سالاری

 خبر درگذشت اندیشمند فرهیخته، حجت الاسلام دکتر داود فیرحی موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

 از آن مرحوم به عنوان عضو شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و در کسوت استادی دانشگاه، ده ها کتاب و مقاله علمی به یادگار مانده است که بیانگر جایگاه رفیع و ارزشمند ایشان در مقام یک متفکر و محقق اسلامی است.

 بی تردید فقدان اندوهبار این عالم فرزانه که پژوهشگری ژرف اندیش در زمینه علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بودند ثلمه ای جبران ناپذیر در حوزه اندیشه ورزی و خسرانی بزرگ در جامعه علمی کشور خواهد بود. 

 اینجانب ضمن تاسف عمیق از رحلت این دانشمند برجسته و عرض تسلیت به جامعه علمی کشور و خانواده محترم و داغدار ایشان، برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان معزز صبر وسلامتی از خداوند منان مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز